Linistea este un lucru interzis pentru Tom Kristensen atunci cand se asaza la o masa in localul sau, Cafè Adel, situat in centrul micutului oras Hobro. Cea mai mare parte a celor 13.000 de locuitori ai urbei din nordul Danemarcei trec prin fata meselor scaldate de soare la orele pranzului, iar mai toti il cunosc pe omul care savureaza un espresso alaturi de logodnica si de prieteni. Rareori trece un minut fara ca cineva sa nu-i adreseze felicitari sau sa-l incurajeze pentru cursele ce vor urma. Motivele sunt simple. Tom a devenit cel mai galonat pilot in istoria cursei de anduranta de la Le Mans. A castigat pentru a saptea oara intrecerea ce dureaza 24 de ore, iar ultimele sase succese au fost consecutive. Gratie acestor succese, Kristensen a ajuns nu doar cel mai faimos locuitor din Hobro, dar si cel mai popular. La numai 37 de ani, danezul a devenit o legenda. Chiar daca nu-i place acest apelativ, coechipierii sai din DTM obisnuiesc sa-l foloseasca atunci cand fac referire la Tom. Indiferent de competitia in care a concurat la un moment dat, danezul a inregistrat cel putin o victorie. Ultimul exemplu este DTM, cea mai populara competitie de turisme din Europa, unde Kristensen este al treilea dupa patru runde si cel mai bine clasat dintre debutanti. Si succesul pe care-l invoca Tom nu lipseste din palmares: anul trecut, la Oschersleben.
Indiferent de ce intrecere pe pista a fost vorba, Tom Kristensen si-a castigat reputatia ca unul din cei mai valorosi in domeniu: karting, Formula 3, Formula 3000, diferite campionate de turisme si nu in ultimul rand Formula 1, unde a fost unul din cei mai buni piloti de teste. Si-n afara circuitelor, danezul este un profesionist desavarsit. Deseori el este vazut parcurgand multi kilometri pe bicicleta pentru a-si mentine forma fizica de invidiat. Atunci cand isi primeste invitatii la resedinta din Hobro, toate detaliile sunt puse la punct. Mai mult, “regele Le Mans” se ocupa personal de adresa proprie de Internet, un site pe care il actualizeaza zilnic cu stiri proaspete. (Maximilian Hartung/ Motorscope)

 
 

Urmărește-ne pe Google News