sa asiste la un regal. Din pacate, au asistat la o farsa, pe care au taxat-o dupa cum au considerat de cuviinta: fie au parasit tribunele, fie au aruncat cu diferite obiecte pe pista. invingatorul simulacrului a fost Michael Schumacher, insa viitorul acestui sport peste Ocean pare mai mult ca oricand in pericol. Ce s-a intamplat de fapt? Dupa accidentul de vineri al lui Ralf Schumacher, de la Toyota, care a iesit in decor din cauza uzurii rotilor, producatorul de pneuri Michelin a avertizat echipele care folosesc cauciucurile sale ca acestea nu sunt sigure si ca pot genera accidente in cursa. Cele sapte echipe care utilizeaza pneuri Michelin – Toyota, Renault, McLaren-Mercedes, BAR-Honda, Sauber-Petronas, Williams-BMW si Red Bull-Cosworth – au cerut sa poata schimba cauciucurile, dar FIA a refuzat sa le permita acest lucru, prevalandu-se de prevederea regulamentului care spune ca pneurile nu se pot schimba intre calificari si cursa. Apoi, cele sapte echipe au cerut instalarea unei sicane inaintea virajelor 12 si 13, zona unde s-a produs accidentul lui Ralf Schumacher, pentru reducerea vitezei. Singura din cele zece care nu a fost de acord cu acest lucru a fost Ferrari. Astfel, cu mai putin de o ora inaintea startului cursei, FIA a anuntat ca-si mentine decizia potrivit careia „nici nu se pune problema” construirii unei sicane. in concluzie, contestatarii au decis sa boicoteze cursa. Astfel, dupa turul de incalzire, cele 14 monoposturi s-au retras la boxe, in cursa ramanand doar cei sase piloti ai echipelor ce folosesc pneuri Bridgestone, adica cei de la Ferrari, Jordan si Minardi.
Cursa a fost una fara istoric. A fost, de fapt, un antrenament cu public. Victoria i-a revenit germanului Michael Schumacher, care, jenat si el de situatia creata, nu a schitat nici un semn de bucurie. Mai mult, pe podium, si-a cerut scuze fanilor pentru cele intamplate. El a fost urmat de coechipierul sau de la Ferrari, Rubens Barrichello, pe trei sosind portughezul Tiago Monteiro (Jordan). si ceilalti trei concurenti au terminat cursa, in ordinea Narain Karthikeyan (Jordan), Christijan Albers si Patrick Fiesacher (ambii de la Minardi). Pentru ca penibilul cursei sa fie dus la extrem, in turul 51 era sa se produca abandonul ambilor piloti de la Ferrari. Atunci, Schumacher a iesit de la boxe si a fost la un pas sa-l acroseze pe Barrichello, care a fost nevoit sa iasa in decor pentru a-si evita coechipierul. La finalul cursei, Schumi a declarat, oarecum jenat, ca „a fost, in mare, o cursa intre mine si Rubens Barrichello. Eram doar noi doi, echipa a spus: „Hai sa ne distram!”, iar noi am facut exact acest lucru. A fost o cursa putin ciudata”, a spus el.
Patronul Formulei 1, Bernie Ecclestone, considera ca vina pentru cele intamplate o poarta cei de la Michelin. „Au adus pneuri gresite, mai simplu de atat nu se poate spune. in ceea ce-i priveste pe cei de la Michelin, acestia sunt de parere ca decizia de retragere a masinilor „a fost una responsabila. Suntem mandri ca partenerii nostri au fost de acord”, a spus Frederic Henry-Biabaud, adjunctul directorului de competitii din cadrul companiei.