Becali despre…
De ce nu vinde Steaua
„Vedeţi, Steaua, la ora asta, cum am pus-o eu pe roate, ea produce 10-15 milioane de euro pe an. Vând jucători, cumpăr jucători. Eu acum fac business. Unii o să spună: «Da, domnule Becali, dar performanţa?!». Iar eu zic: «Nu poţi să faci performanţă dacă nu faci business. Şi invers: dacă nu faci business, nu poţi să faci performanţă». Că dacă nu vinzi, nu poţi să cumperi. Iar eu, tot timpul, la Steaua vreau sânge proaspăt, sânge proapăt, sânge proaspăt”.
Strategia la transferuri
„Lumea zice că să-l iau pe Ţucudean. Dar eu îl iau pe Ţucudean dacă îl dau pe Keşeru (n.r. – dacă Steaua îl vinde pe Cheşeru). Deci, eu nu vreau să-mi îngheţe picioarele. Că de-aia nu-mi îngheaţă mie picioarele: pentru că nu mă întind cât nu mi-e plapuma. Eu, la fotbal, aştept. Şi văd în funcţie de ce iau, investesc şi iar iau altul. Pac, pac, pac… Păi, dacă eu am vândut şi antrenori… Pe Reghecampf am luat un milion, aproape. L-am luat pe Sânmărtean pe 150.000 la 34 de ani… Eu aşa fac…”.
Torje şi Ţucudean
„Nu ne interesează Torje. El este un jucător valoros, dar nu putem să-l luăm. Şi în primul rând, nu vine nici el. Pentru că el ia salariu mare. Dar nu ştiu de unde a apărut asta cu Torje, că nici nu a fost vorba. E posibil cu Ţucudean. Suntem în negocieri. E vorba de 850.000 de euro şi 20 la sută. Dar mai negociem. Nu e departe, dar e… la un pas. Negocierile cu Ţucudean sunt la un pas”.
Siglă şi valoarea ei
„Ştiţi ceva? Pe mine nu mă interesează o siglă. E un desen, înţelegeţi?!… Şi ştiţi cât valorează? Dacă este să vorbim conform logicii, conform dreptăţii şi conform inteligenţei, acel desen valorează cât produce. Sigla aceea valorează cât produce când vinzi tricoul sau şortul, sau pixul. Şi ea a produs… nimic: cât am vândut tricouri, am pierdut, cât am vândut pixuri, am pierdut. Aşadar, o siglă care produce pierderi nu valorează, mă înţelegeţi?. Trebuie să înţelegeţi că brandul este altceva, iar sigla este altceva. Brandul Steaua este al nostru. Brandul este Steaua. Iar noi nu schimbăm numele de Steaua. Pentru că brandul Steaua reprezintă ce a făcut Steaua. Brandul Steaua înseamnă palmaresul… Noi am continuat şi continuăm palmaresul şi istoria echipei Steaua. Noi suntem Steaua, înţelegeţi? Noi nu pierdem brandul, noi pierdem o siglă. Brandul este altceva. Brandul Steaua nu l-am pierdut noi. Şi ei nu pot lua brandul Steaua pentru că brandul suntem noi, pentru că noi facem fotbal cu Steaua. Există vreo echipă Steaua care mai joacă acum? Noi suntem continuatorii echipei Steaua care a câştigat Cupa Campionilor. Deci noi suntem brandul Steaua continuat. Sigla? Faci alta…”.
Sintagma FCSB
„Mie îmi place FCSB. E cea mai bună din toate siglele pe lumea asta. Ei fac evaluarea siglei, dar pe mine nu mă interesează. Mie îmi place cel mai mult sigla asta. Ei vor evaluare? Păi, e o treabă de logică şi de inteligenţă. Lasă sigla, să vezi cât produce. Pentru că orice lucru în lumea asta este evaluat după cât produce el. Dar ei nu înţeleg asta, nu au discernământ comercial european. Ei au rămas…”
De ce îi place noua siglă şi ce legătură vede cu un simbol bizantin
„Numele de Steaua este la Registrul Comerţului. Ei au luat o siglă. Şi care este problema? De-aia nu o să vină lumea la meciuri, de-aia nu o să mă tragă pe mine în Liga Campionilor, că nu am sigla aia? Eu câştig bani din Liga Campionilor, eu vând jucători. Păi, ce, m-a întrebat cineva când am vândut un jucător: Domne, dacă nu are sigla aia, nu mai poţi să-l vinzi? Pe mine mă interesează să iau bani din jucători şi din Liga Campionilor. Nu mă interesează pe mine sigla. Dar vă spun aşa: sigla va rămâne asta, Steaua în opt colţuri, care este un simbol bizantin, e aşa de frumoasă! E sigla asta rotundă cu cruce mijloc”.