Biletele la Cupa Mondială de fotbal din Rusia, în meciurile din faza grupelor şi din faza eliminatorie, au crescut cu 68% în comparaţie cu turneul final găzduit de Germania în 2006, conform unui studiu al firmei de consultanţă internaţională de marketing Simon-Kucher & Partners.

Preţul mediu al unui bilet la CM 2006 a fost de 220 euro pentru un loc de categoria a 3-a, cel mai ieftin, cost care a crescut la 325 euro în Africa de Sud 2010 şi la 358 euro la Brazilia 2014. În Rusia, costul mediu este de 370 euro, în creştere cu 68% faţă de CM 2006. Tendinţa de creştere a preţului se menţine atât la faza grupelor, cât şi în faza eliminatorie.

Între CM 2014 și CM 2018, creșterea este de 3 %

Dacă se compară însă preţurile de la CM 2014 şi CM 2018, creşterea este de doar 3%, în timp ce diferenţa dintre Africa de Sud 2010 şi Brazilia 2014 a fost de 10%. Creşterea cea mai importantă, de 48%, s-a înregistrat între CM 2006 şi CM 2010 din Africa de Sud.

Miguel Afan de Ribera, director la Simon-Kucher, a apreciat că ”în ultimii ani este evident că majorarea costului la bilete pentru Mondial s-a moderat şi cel ai probabil a atins cota maximă de creştere, aşa cum arată faptul că unele bilete pentru CM 2018 din Rusia au depăşit bariera psihologică de 1.000 dolari”. Ribera a adăugat că preţul biletelor la viitoarele Cupe Mondiale va fi dificil să păstreze tendinţa de creştere, iar creşterea veniturilor din vânzarea drepturilor de televizare ar putea reduce importanţa reţetei din vânzarea biletelor.

În cazul Ligii Campionilor, cel mai ieftin bilet la finala dintre Real Madrid şi Juventus Torino din 2017 a costat 70 de euro, cu doar 17% mai mare decât cel de la finala Barcelona – Arsenal din 2006. În Europa League, în ultimii 12 ani, diferenţa la cel mai ieftin bilet a fost de 29%, de la 35 euro în ediţia 2006 la 45 euro în ediţia 2018. 


ANALIZĂ | Românii au dat peste 15 miliarde de lei pe servicii de telecomunicații. Topul furnizorilor de telefonie, cablu și internet

Urmărește-ne pe Google News