Pe lângă competiția clasică de freeride, concurenții mai trebuie să facă fața unei provocari – să urce pe jos versantul, pe o distanță de aproximativ 3,5 km, cu plecare de la cota 1.300 m, până la nivelul crestei, la 1.940 m. O misiune grea, mai ales în condiții de zăpadă, frig și greutatea echipamentului pe care sunt nevoiți să-l care în spate…
Odată ajunși în vârful crestei, începe distracția până jos, pe un ”teren virgin” numai bun pentru snowboarderii și schiorii amatori de adrenalină. Coborarea are aproximativ 1,4 km, iar înclinația versantului este de aproximativ 45˚. În zona golului alpin, terenul prezintă elemente de stâncă, iar odată cu coborarea acesta se întrepatrunde cu zona de pădure, ceea ce face coborarea și mai dificilă, riderii fiind nevoiți să apeleze la experiența și îndemânare.
Anul acesta, fiecare dintre cele doua secțiuni, Snowboard și Schi, vor include patru categorii – Feminin Open, Masculin Open, Feminin Pro și Masculin Pro. Categoria Open se adresează concurenților cu nivel mediu, iar categoria Pro se adresează concurenților profesioniști, care s-au clasat pe podium la edițiile anterioare Red Bull Oslea Hiride sau la alte competiții similare. La start se vor afla si câstigatorii ediției precedente de la categoria feminin si masculin.
Juriul va fi format din Radu Lungu (arbitru acreditat World Freeride Qualifier si TTR), Alin Gavozdea, Bodea Constantin și Bogdan Stănilă, personaje cheie în zona locala de freeride, iar criteriile de jurizare sunt unele simple: timpul de urcare – cel mai bun timp primește 100 de puncte (toate secțiunile cumulate – schi – snowboard – masculin – feminin), iar punctajul scade cu câte 1 punct în funcție de poziția ocupată; concurenții care se vor situa sub poziția 100, vor primi 0 puncte și stilul de coborare – punctajul total pentru coborâre se constituie din suma punctelor acordate de cei doi arbitri. Fiecare arbitru poate acorda maxim 120 de puncte, în funcție de următoarele criterii: linie – maximum 30 de puncte; air and style – maximum 30 de puncte; fluidity – maximum 30 de puncte; control technique – maxim 30 de puncte. Clasamentul final se calculează adunând punctajul obținut la urcare și la coborâre.
Pentru prima oară, vom avea și participare internațională, printre înscriși numărandu-se și sportivi din Franța, Germania sau Italia.