La nici trei ani de la iesirea pe piata a pantofilor marca Lucescu, celebrul antrenor roman isi ameninta partenerii italieni ca ii da in judecata daca nu ii arata adevaratele evidente contabile din ultimii doi ani. El nu intelege cum a fost posibil ca intre 1999 si 2001 fabrica sa inregistreze pierderi, din moment ce mare parte din productie a fost produsa in lohn. Pierderile calculate de antrenor pentru cei trei ani de existenta a fabricii de incaltaminte Pitti Intertrading de la Iasi sunt de peste 200.000 $. Mircea Lucescu detine 50% din actiuni, iar fratii italieni Giampiero si Giuliano Ferri, care patroneaza in Italia lantul de magazine Pitti Shoes, 50%.
Povestea incepe in 1999, an in care Mircea Lucescu spune ca a vrut sa faca ceva pentru romani. „Am vazut atunci ca o pereche de pantofi buni, din piele, facuti manual, costa la Bucuresti mai mult decat la Milano. Mi s-a parut ca era exagerat sa dai aproape 200 de dolari pe un pantof care facea mai putin de o suta”, povesteste Lucescu. Acesta a fost motivul pentru care antrenorul roman a propus firmei Pitti sa construiasca impreuna o fabrica de pantofi. Italienii au acceptat imediat, dar au conditionat intrarea in afacere de producerea unor pantofi care sa poarte numele Lucescu. „In perioada in care am antrenat la Milano am fost contactat de reprezentantii firmei Pitti. Am cazut de acord sa incepem productia intr-un atelier dintr-o scoala profesionala. Acolo produceam eu echipament sportiv, dar angajatii nu reusisera sa lucreze la calitate occidentala”, spune Lucescu.
Intre timp, Mircea Lucescu a trebuit sa se mute la Istanbul, acolo unde primise oferta de la Galatasaray. „Din pacate, nu am avut pe cine sa las sa se ocupe de aceasta afacere. Din aceasta cauza lucrurile au luat-o intr-un sens cu totul gresit, iar afacerea a intrat in regres”. Italienii de la Pitti nu au facut decat sa-l informeze pe Lucescu la fiecare sfarsit de an ca firma nu a avut profit. Tot asa s-a ajuns in situatia in care pantofii produsi de firma nu se mai vand in Romania. Marca Lucescu a disparut cu desavarsire.
In primii doi ani, pantofii Lucescu puteau fi intalniti in toate magazinele Metro si in aproape toate centrele comerciale. „Le-am spus celor de la Pitti sa nu vanda cu mai mult de 700.000 de lei. Nu vroiam sa fim elitisti, ci sa vindem cu un adaos comercial redus”, spune antrenorul. La jumatatea anului trecut, italienii au retras toti pantofii de pe piata romaneasca, pentru ca vanzarile au fost foarte scazute. Actionarii de la Pitti au hotarat sa produca doar in lohn si doar cand sunt comenzi, pentru piata italiana.
„In acel moment i-am anuntat ca ies din afacere si le-am propus sa preia actiunile detinute de mine. De un an de zile nu am mai primit macar un telefon”. Lucescu a angajat un avocat roman, care urmeaza sa faca o expertiza contabila pentru a vedea ce s-a intamplat in spatele usilor de la Intertrading. El este decis sa faca lumina in aceasta afacere, despre care spune ca a fost „una dintre cele mai proaste din viata mea”. Cei aproape 100 de angajati asteapta acum deznodamantul unei afaceri pe care Lucescu o regreta. El spera sa recupereze macar pierderile inregistrate in trei ani: peste 200.000 de dolari.