Logan nou sau Mercedes la mana a doua? Astfel de socoteli sunt de cele mai multe ori in dezavantajul masinii noi. Pentru ca deprecierea o afecteaza cel mai mult pe aceasta, in timp ce la masina uzata, cea mai mare depreciere s-a produs deja. Un CLS la mana a doua poate fi gasit si la 10.000 de euro, iar cel din fotografii costa aproximativ 23.000 de euro. Chiar si la acest pret, poate fi mai ieftin decat un model de clasa mica echipat generos, cu transmisie automata. Daaaar: modelul de clasa mica nou va pierde in trei ani cam jumatate din valoarea sa (11.500 de euro in acest caz), in timp ce acest Mercedes rulat se va devaloriza in acelasi interval cu numai 5.000-6.000 de euro. Singura problema: trebuie totusi sa gasesti un CLS bun.

La primii cinci vanzatori de masini second-hand la care am apelat pentru a cumpara o masina in marja de pret de 9.900-15.000 de euro am fost dezamagiti. Ceea ce am gasit ni s-a spus ca sunt fie „masina patronului“, fie „a unui client“ – o formula obisnuita pentru ca dealerul sa nu acorde garantie. Fara garantie insa, un client particular nu ar trebui sa cumpere o masina atat de complexa, cu toate ca modelul C219, vandut in 170.000 de exemplare intre 2004 si 2010, s-a dovedit a fi destul de solid. Cea mai deranjanta problema a fost frana electrohidraulica Sensotronic, la care Mercedes a si renuntat in 2006, odata cu faceliftul Clasei E, care ofera baza tehnica si pentru CLS. Tot atunci au fost introduse pe CLS noi motorizari sau cel putin au fost schimbate denumirile. Gama include astfel unitati de la CLS 320 CDI (ulterior 350 CDI) cu 224 CP, pana la CLS 63 AMG cu motor V8 de 514 CP. Cutia de viteze automata cu sapte trepte era, de asemenea, noua, numai modelul de varf cu 700 Nm a pastrat vechea cutie automata AMG cu cinci trepte.

 

Citeste aici analiza completa despre acesta comparatie intre nou versus second-hand.

 
 

Urmărește-ne pe Google News