”Reprezentantul lor, un român din Tîrgu Mureș, ne-a ciocănit în ușă. Ei au fost inițial fabricant pentru Nike și au o calitate ridicată a produselor. Au îmbrăcat la RIO Noua Zeelandă și Slovenia, printre alte țări”, a povestit șeful Comitetului Olimpic și Sportiv Român.
Firma SportLife Romania a fost înființată în 2003 și este administrată de Mărgărit Amza, 33 de ani. Acesta a practicat handbal timp de opt ani, iar pasiunea pentru o sport o moşteneşte de la tatăl său.
Cum a ajuns Peak Sport la COSR? Filiera Tîrgu Mureș acaparează sportul românesc
”Tata a fost cel care m-a îndrumat mereu către sport”, spune tânărul om de afaceri, care a renunțat la sport după ce a fost admis la facultate.
SportLife distribuie la nivel național nu mai puțin de 30 de branduri de echipamente și materiale sportive. Este prima companie care a adus în mod oficial în România branduri ca H2O, Hummel sau PEAK.
SportLife are legături și cu Federația Română de Fotbal. ”Din 2007 organizăm Cupa E.ON Kinder, împreună cu A.C.S. Kinder şi sponsorii acestora, societatea E.ON Gaz România”, a precizat Mărgărit Amza, al cărui tată, Constantin Amza Mărgărit, are relații puternice în structurile politice din județul Mureș. Amza senior a fost președintele filialei PRM Mureș, iar în 2006 spunea că deconspirarea Securității i se pare „o modalitate tardivă”. În 2009, era administrator la SC Voința Sport SRL.
SportLife a derulat sau desfășoară parteneriate pentru dezvoltarea sportului juvenil cu diferite foruri de specialitate: Federația Română de Atletism, Federația Română de Handbal, Federația Română de Kempo, Federația Română de Arte Marțiale, Federația Română de Gimnastică, Federația Română de Culturism și Fitness și Federația Română de Baschet.
Tot pe filiera Tîrgu Mureș a ajuns la FRF în 2015 și noul sponsor tehnic al echipei naționale de fotbal a României. Joma nu are însă legătură cu SportLife.