Criza financiară a afectat în primul rând cluburile din ”fotbalul mic”, ale căror bugete depind într-o proporție covârșitoare de numărul biletelor de intrare la meci vândute și de cumpărăturile făcute de suporteri în fan-shopul echipei.
Pentru că meciurile de fotbal din Germania au fost suspendate pe o perioadă nedeterminată, jurnaliștii de la Bild au vrut să afle cum se descurcă financiar grupările din ligile inferioare.
Lok Leipzig (liga a 4-a) va disputa pe 8 mai un meci virtual împotriva unui adversar invizibil, aluzie la coronavirus. Un bilet costă 1 euro, până acum s-au vândut 57.000, iar organizatorii speră să ajungă la 120.000.
cotidianul german Bild
Rot-Weiss Essen (liga a 4-a) vinde cârnați virtuali, bere virtuală și bilete de intrare la meci virtuale. Acțiunea a avut succes. Până ieri, fuseseră comercializate 2.610 bilete de intrare, 4.700 de pahare de bere și 2.138 de cârnați.
Fanii pot contribui la ”imunizarea” clubului favorit
BFC Dynamo (liga a 4-a) a anunțat că se va duela pe 18 aprilie, într-o partidă virtuală, cu FC Corona Covid-19, descrisă pe site-ul oficial al clubului drept ”cea mai urâtă echipă din lume”. Prețurile tichetelor de intrare la acest meci variază între 1 euro și 1.500 de euro.
Energie Cottbus (liga a 4-a) comercializează ”anticorpi” la prețul de 19,66 euro bucata. Suma face trimitere la anul înființării grupării din estul Germaniei (1966). Potrivit anunțului de pe site-ul oficial, prin cumpărarea acestui produs virtual, fanii pot contribui la imunizarea clubului în fața problemelor economice provocate de coronavirus”.