• UTI, una dintre firmele care lucrează la construcția patinoarului, a transmis, într-un răspuns pentru Libertatea că “termenul estimat de finalizare a lucrărilor este aprilie 2020”.
  • Patinoarul a fost închis în 2012, iar în 7 ani e gata doar în proporție de 30%, conform constructorului, peste 35% – potrivit autorităților.
  • Din cauza diverselor probleme, ridicarea noii arene a început abia în septembrie 2017!
  • Câștigătorul licitației contractului de 935.947,53 de lei fără TVA (circa 22.000.000 de euro) și Primăria se întrec în explicații. În februarie, PMB a vrut să rezilize contractul cu constructorul, asocierea de firma Astaldi-UTI!

Am rămas la nivelul anilor 1930!

1934. Eduard Pană, fost mare jucător și conducător al Federației, unul dintre cei doi români din Hall of Fame: ”Echipa naţională în care juca şi tatăl meu a fost invitată de finlandezi pentru un amical la Turku, unde tocmai se construise un patinoar. România a pierdut cu 4-1, dar a lasat o impresie frumoasă, iar nordicii au acceptat imediat propunerea antrenorului nostru, canadianul Bill Waters, de a veni la Bucureşti, pentru revanşă. La noi, exista un singur patinoar, Oteteleşeanu, în spatele Palatului Telefoanelor de pe Victoriei. Am învins cu 3-2 atunci. Au trecut 85 de ani, finlandezii au peste 300 de patinoare, noi am rămas cam tot la nivelul anilor aceia…”.

10 patinoare sunt România. Finlanda are 323. Mongolia are 21. Cele mai multe sunt în Canada, 8.300!

De patru ori, hocheiștii României au mers la Olimpiada de iarnă. 1964, 1968, 1976 și 1980. În 1976, tricolorii terminau pe 7. Un an mai târziu, Tureanu și colegii lui băteau profesioniștii americani cu 5-4 în Mondialul adevărat.

Ion Ioniță, în galben, în meciul istoric cu americanii de la Mondialul din 1977.

Salt în timp. Înainte! De fapt, înapoi! Bucureștiul a rămas singura capitală europeană importantă fără patinoar.

Construcția începe abia în martie 2017

2012 Singurul patinoar public de dimensiuni olimpice din București a fost închis. Tribunele, cândva gemând de lume, erau dezbrăcate de fani și triste. Fără curent, căldură, apă potabilă, cu geamuri sparte, mucegai și putregai. Patinatorii ajunseseră să se antreneze într-un mall, iar echipele de hochei au trebuit să bată sute de kilometri pentru a se antrena și a juca la Brașov sau în Harghita. În decembrie 2016, ei au fost directionați la patinoarul din Otopeni (Ilfov), construit de Ion Țiriac.
2014. Primăria Capitalei a atribuit contractul de execuție a patinoarului către asocierea de firme Astaldi-UTI.
2015. PMB a finalizat licitația, contestată inițial, și a semnat contractul.
Septembrie 2017. Construcția patinoarului din București a început.
Aprilie 2018. PMB anunța că, până la sfârșitul anului, echipele de hochei și patinatorii își vor putea desfășura antrenamentele pe un patinoar nou, modern.
Mai 2018. PMB anunța pe contul oficial de Facebook că ”după mai mulți ani de blocaje, Patinoarul Mihai Flamaropol prinde contur. 25% din lucrări au fost deja executate. Investiția va fi finalizată în vara anului viitor”.
Martie 2009. Într-o perioadă de aproape un an, lucrările au avansat doar cu 5%, maximum 10%!

9 ianuarie 2021 e data la care expiră autorizația de construcție afișata pe panoul șantierului de la patinoar

Federația ar fi vrut să organizeze Mondialul de la anul!

Federația ar fi vrut să aplice în mai, la congresul IIHF, pentru organizarea Mondialului Divizia 1, grupa B. Am naturalizat câțiva jucători, vrem medalie la CM din Estonia (28 aprilie – 4 mai), la anul visam la promovarea în grupa A, chiar la București. Vise! Nu vom aplica la nimic!

Între 30% și peste 35%!

“Gradul de realizare a proiectului este de peste 30%, iar în prezent lucrările se desfășoară în parametri normali”, afirmă constructorul.

Într-un răspuns formulat pentru Libertatea, Primăria adaugă un procent de 5%. ”Gradul de realizare a obiectivului e de peste 35%. Menționăm că pe perioada friguroasă, conform normativelor specifice în vigoare, lucrarile au fost suspendate”.

Luna trecută, Primăria a vrut să rezilieze contractul

În martie 2017, primarul general Gabriela Firea anunța startul lucrărilor: “În mai puțin de doi ani, loturile naționale de hochei și de patinaj trebuie să se poată pregăti și antrena în condiții optime, pe un patinoar nou”.

Termenul de doi ani s-a volatilizat. Explicații se găsesc.

Ba, Gabriela Firea a vrut să rupă contractul cu UTI-Astaldi. ”În februarie, Primăria a avut intenția de a rezilia contractul cu constructorii, ca urmare a sincopelor constatate în derularea proiectului, inclusiv lipsa de personal suficient pe șantier. Ulterior, problemele s-au remediat. Toate părțile conlucrează în vederea finalizarii obiectivului la standardele impuse de federațiile internationale”.

UTI: ”Amplasamentul, eliberat cu o întârziere de 23 de luni”

“Modificarea termenului de finalizare a proiectului a fost determinată de întârzierea cu care a fost predat amplasamentul necesar construcției. Astfel, acesta a fost predat parțial la data de 31.08.2016, însă lucrările nu au putut începe deoarece nu s-a respectat clauza contractuală de a preda amplasamentul liber de sarcini. Ordinul de începere a lucrărilor de construcție a fost emis cu data de 9.01.2017, dar beneficiarul a eliberat total amplasamentul și a emis autorizația de demolare a ultimelor clădiri aflate pe terenul pe care trebuie construit patinoarul în septembrie 2017, cu o întârziere de 23 de luni de la data semnării contractului. De atunci și până în octombrie 2018, proiectul a progresat în ritm alert”, susține UTI.

Astaldi – în concordat, blocarea temporară a finanțării

“În octombrie 2018, asociatul nostru în acest proiect a intrat în procedură de concordat, fapt ce a condus la blocarea temporară a finanțării acordate de bancă. Lucrările nu au fost întrerupte, dar limitările impuse de dificultățile financiare au determinat o scădere a numărului de persoane alocate de asociere pentru execuție. În prezent, aceste dificultăți au fost depășite”, spune constructorul.

UTI: noul termen, aprilie 2020

“În conformitate cu legislația în vigoare, pe panoul din șantier trebuie trecută data la care expiră autorizația de construcție, 9.01.2021. În acest moment, termenul estimat de finalizare a lucrărilor este aprilie 2020”, afirmă construcorii.

”Termenul de finalizare conform actului adițional nr. 2 este iunie 2019, iar perioada de operare și mentenanță se va încheia pe 24.06.2020. Termenul stipulat mai sus urmează să fie actualizat conform graficului propus de constructor” – Primăria Capitalei

Piedici: conductă RADET, arbori mari, fundația de beton, terenuri de tenis!

Conform celor din Primărie, decalarea termenului de finalizare a proiectului a fost determinată de o serie de factori care nu au putut fi prevăzuți la emiterea ordinului de începere a lucrărilor:

      • existența pe amplasament a unei piscine pentru care a fost necesară obținerea unui certificat de urbanism și a unei autorizații de demolare;
      • existența unei conducte RADET care nu a fost identificată la momentul obținerii autorizației de construire, pentru care au fost necesare a fi executate lucrări de deviere;
      • existența unor arbori de dimensiuni foarte mari pentru care obținerea avizului de defrișare de la Ministerul Mediului a condus la întârzieri în eliberarea amplasamentului;
      • existența unor fundații de beton de dimensiuni mari pe amplasamentul vechiului patinoar care au trebuit să fie demolate în vederea realizarii noului obiectiv;
      • situația juridică neclară a terenurilor de tenis existente pe amplasament care a condus la întârzieri în obținerea autorizației de construire.

Constructorul se teme, rezilierea i-a trecut ca glonțul pe la ureche: “Problemele au fost rezolvate, în ciuda întârzierii care nu poate fi imputată Primăriei, fiind cauzată de factori externi”.

Valoarea lucrarilor, 99.935.947 de lei nu a fost suplimentată prin acte adiționale care să majoreze prețul. Și nici nu au fost modificări față de proiectul inițial.

Organizarea Mondialului? S-a risipit un vis frumos!

Pe acest fond de lucru, Primăria Capitalei a anunțat, la începutul săptămânii, o nouă Sală Polivalentă “nemaiîntâlnită” în România. Consilierii generali au pe masă un proiect pentru o arenă de 138.000.000 de euro. Ar urma să aibă 20.000 de locuri, parcare subterană şi să fie omologată pentru toate competiţiile internaţionale. Polivalenta ar urma să fie de aproape zece ori mai scumpă decât cea din Cluj-Napoca, care a costat 14,7 milioane de euro şi are o capacitate maximă de 10.000 de locuri! Termen de execuție: 3 ani!

Cum ar trebui să arate patinoarul

Inagurat în 1958,  patinoarul a fost acoperit în februarie 1970, pentru organizarea grupei B a CM de hochei.

Specialiștii au susținut că modernizarea fostului patinoar 23 August ar fi costat mai mult decât construirea altuia nou, astfel că s-a decis demolarea și construirea de la zero a unui complex.  Patinoarul, dar ș i terenul și imobilele aferente au fost preluate de Municipalitate, în 2013, prin HG, de la MTS. Patinoarul de 22.000.000 de euro va avea 3.100 de locuri. Noul ansamblu sportiv, cu o suprafaţă desfăşurată de circa 9.500 mp, au urma să  aibă dublă funcţiune: patinoar şi centru de agrement. Noul ansamblu sportiv va mai include un bazin de înot, zonă pentru wellness, sală de baschet, precum şi terenuri pentru disciplinele de sport urban (skateboarding, skating, ciclism, escaladă). În același ansamblu sunt prevăzute şi spaţii comerciale  – un magazin de echipament sportiv, o cafenea şi un restaurant. În cadrul proiectului se vor . Pe acoperiş va fi amenajat un spaţiu destinat practicanţilor sporturilor pe role sau pe bicicletă. Pe timpul iernii, suprafaţa de pe acoperiș va fi amenajată ca snow park, în acest scop fiind prevăzută instalarea unui tun de zăpadă în vârful pantei principale.

 

Urmărește-ne pe Google News