A fi pilot de raliu in Romania nu este foarte usor. Acest lucru l-a simtit pe pielea sa si Claudiu David, care, dupa ce la etapa de campionat de la Sibiu a participat pe cont propriu, cu bani imprumutati de la prieteni, nu isi mai poate permite acest lucru si luna viitoare la Brasov.
A debutat in karting si rally cross
Claudiu David a facut cunostinta cu lumea automobilismului in copilarie, cand mergea la cursurile de karting tinute la ‘Casa Pionierilor’ din Sinaia. La 17 ani, el a inceput sa mearga la rally cross pe semnatura parintilor, neavand inca permis de conducere.
‘De aici am facut pasul catre raliuri si am inceput sa practic acest sport de performanta pana in ziua de azi’, marturiseste Claudiu David pentru Libertatea. Pilotul este multumit de meseria pe care si-a ales-o, dar care inseamna si un cumul de dezavantaje.
‘Este foarte greu sa te mentii in aceasta lume, pentru ca este de-a dreptul epuizant sa alergi intruna dupa bugete. Aici lupta se da mult mai strans decat in probele speciale si niciodata nu am excelat la acest capitol. Este pur si simplu o realitate cruda a ceea ce traim astazi in acest sport, si nu numai’, a marturisit Claudiu David.
El a inceput deja pregatirile pentru etapa de raliu de la Brasov, de luna viitoare. ‘Sper sa reusesc sa gasesc cativa sponsori pentru ca nu-mi mai permit sa particip tot pe banii mei, costurile fiind foarte mari’, mai spune Claudiu.
A facut show cu un Lancer Evo IX
Pe acest automobil, Mitsubishi Lancer Evo IX (foto), Claudiu David a inregistrat cele mai bune rezultate: locul 6 cu o proba inainte de finalul raliului Japoniei si cea mai buna clasare intr-o proba speciala din istoria moderna a raliurilor romanesti in WRC. Pe soselele din Romania, Claudiu David poate fi vazut la bordul unui BMW.