Libertatea: De când lucraţi în România? Cum aţi descrie în 3 cuvinte tara noastră?
Thomas Dubruel: Am ajuns în România la începutul lunii septembrie anul trecut, iar familia mi s-a alăturat în luna octombrie. Dacă ar trebui să descriu România în trei cuvinte aş spune că este primitoare – românii sunt foarte ospitalieri si deschişi, frumoasă – toată natura este magnifică, de la Carpaţi la Delta Dunării si surprinzătoare – decalajul dintre imaginea României văzută din Europa Occidentală si realitate.
Ce v-a frapat prima oară în România, diferit fată de Franţa? Aţi fost tentat să refuzaţi propunerea de a lucra aici?
Avusesem deja ocazia să cunosc România datorită postului pe care l-am deţinut înainte de a accepta să vin si să lucrez aici. În nici un moment nu m-am gândit să refuz propunerea. Dimpotrivă, pentru mine este o onoare să muncesc pentru dezvoltarea imaginii si creşterea vânzărilor mărcilor Grupului Renault în această minunată tară.
Este Mioveniul „a doua planetă Renault” din lume?
Da, se poate spune că România este o a doua „planetă Renault” în lume, având aici o prezentă puternică si completă: de la concepţie, producţie si până la comercializare si servicii post-vânzare.
Vă place automobilismul (Formula 1, raliuri, de agrement)? Conduceţi precaut sau sunteţi vitezoman?
Îmi place foarte mult automobilismul, dar, mai ales, sunt pasionat de Formula 1. Sunt mândru de tradiţia si de palmares-ul de excepţie al Renault în F1. Desigur, îl admir si pe Sébastien Loeb, un mare campion al raliurilor. Îmi place viteza… dar doar pe circuit! Pe drumurile publice, însă, sunt un şofer prudent, care privilegiază siguranţa.
Cum simţiţi lipsa autostrăzilor din România, a drumurilor bune în general? Este acesta un dezavantaj pentru maşinile produse de Renault?
Se spune că drumurile din România reprezintă o provocare pentru şoferi. Este adevărat că lipsa autostrăzilor este o realitate si că este nevoie certă de dezvoltare a infrastructurii. Însă, as spune că în realitate calitatea drumurilor nu este atât de proastă precum se spune. În orice caz, calitatea de concepţie a maşinilor Renault este foarte bună, ceea ce permite un nivel de confort si siguranţă la cel mai bun nivel, indiferent de calitatea drumului.
Ce sporturi vă plac? Ce sportivi preferaţi aveţi?
Sunt un mare pasionat al sportului, în general. Îmi place foarte mult să practic, dar si să urmăresc competiţiile sportive, care sunt adesea adevărate «concentrate» de viată si de emotie. Sporturile mele preferate ar fi schiul, fotbalul si Formula 1. În ceea ce priveşte sportivii care îmi plac, as spune că Alberto Tomba este un schior mitic, din punctul meu de vedere. L-am adulat pe Franz Beckenbauer în tinereţe si i-am admirat pe Michel Platini si pe Zidane. Iar în Formula 1, Senna, în mod evident…
În anii 80, însuşi marele fotbalist Michel Platini, acum seful fotbalului european, făcea reclamă la un Renault 12. Sunt alţi sportivi care fac acum reclamă maşinilor firmei?
Da, au fost si vor fi mereu mari sportivi care ne-au făcut onoare prin decizia de a sustine prin imaginea si credibilitatea proprie imaginea Renault. În ultimii ani, i-as aminti pe Eric Cantona sau echipa naţională de rugby a Franţei.
Cum s-a născut colaborarea cu oficialii Comitetului Olimpic si Sportiv Român? Cum au fost alese modelele care vor fi acordate ca premiu? Ce se va face dacă România va lua 20 de medalii de aur?
Renault crede si susţine performanta sportivă, fair play-ul si valorile olimpice, în general. Prin urmare, decizia de a susţine delegaţia română la Jocurile Olimpice a venit în mod natural. Modelele care vor fi acordate ca premiu fac parte din elita gamei Renault si au fost alese pentru a reflecta performanta campionilor: Latitude, pentru aur, Megane, pentru argint, Twingo pentru bronz. Noi am fi foarte bucuroşi ca România să câştige cât mai multe medalii si să se claseze printre cele mai performante ţări la JO.
Face Renault România si alte investiţii în sport? E sponsor principal la vreun club sportiv, în acest moment?
Parteneriatul cu Comitetul Olimpic si Sportiv Român este principalul angajament pe care îl avem pentru acest an. În plus, am susţinut constant în ultimii ani sportul auto, pilotul Alexandru Filip, fiind sponsorizat de Renault pentru al doilea an consecutiv, în Campionatul Naţional de Raliuri.
Cine credeţi că este cel mai bun sportiv francez al momentului si cel mai bun sportiv român al momentului?
Pentru Franţa, Teddy Riner (judo) este fără îndoială cel mai bun sportiv olimpic al momentului. În Romania, aveţi sportivi mitici, recunoscuţi la nivel mondial, ca si Nadia Comăneci, Ilie Năstase sau Ivan Patzaichin. Astăzi, una din sportivele cu foarte multe medalii olimpice în palmares este canotoarea Georgeta Andrunache. Dar si fetele de la gimnastică, judo sau scrimă cred că pot concura cu brio la titulatura sportivul momentului.
Ce sporturi veţi urmări la Olimpiadă?
Voi încerca să urmăresc cât mai multe concursuri pe parcursul celor două săptămâni ale competiţiei. Cu siguranţă voi fi foarte atent la evoluţia românilor la canotaj si scrimă, dar si la gimnastică artistică.
Câte medalii vor lua francezii? La ce sport sunteţi cel mai sigur de asta?
Nu pot spune cu siguranţă numărul si nici nu îndrăznesc să fac un pronostic… Franţa are cele mai mari şanse la nataţie, judo si probabil la scrimă.
Sunteţi căsătorit, aveţi copii? Face cineva din familie sport? În ce zonă a Franţei v-aţi născut si ce specific are zona natală?
Da, sunt căsătorit si am 3 copii. Toţi copiii mei fac sport, în general, si practică în mod special tenis si schi. Sunt născut la Paris, si tot acolo mi-am făcut studiile. Însă am o familie „internaţională”, mama fiind de naţionalitate germană, iar sotia – italiană.
Ce fotbalist, român sau francez, vă place?
Hagi, în mod evident, dar si Chivu, pe care l-am urmărit când juca la Roma. I-am admirat pe Beckenbauer, Platini si Zidane, iar în această perioadă, pe Messi.
Aţi introduce sporturile auto la JO?
Greu de spus, nu am cunoştinţele necesare pentru a putea judeca acest subiect. Nu cunosc criteriile care stau la baza calificării unui sport ca si olimpic de către CIO, dar, fiind un mare fan al automobilismului, mi-ar plăcea.
Prezent pe toate continentele, cu peste 30 de situri industriale şi 18.000 de situri comerciale în 118 ţări, Renault dezvoltă, produce şi comercializează o gamă largă de vehicule inovante, sigure, în spiritual respectului pentru mediul înconjurător. Prin mărcile asociate Dacia şi Renault Samsung Motors, dar si partenerul sau strategic, AvtoVaz, Renault continuă strategia de creştere rentabilă. Renault are 128.000 de colaboratori şi a comercializat peste 2,7 milioane de vehicule în intreaga lume în 2011. De 10 ani, Renault este marca nr. 1 în Europa pentru vânzările de vehicule comerciale.
 
 
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News