Un român din patru nu știe nimic despre Mondial
33% dintre români declară că au informaţii despre, în timp ce un român din patru (25%) nu stie nimic despre evenimentul din Brazilia, conform Ipsos. În general, femeile şi cei care nu sunt activi pe reţele sociale sunt cei mai puţini informaţi.
“Aceste cifre plasează ţara noastră la coada clasamentului, alături de alte ţări din estul Europei, ale caror echipe naţionale de fotbal nu s-au calificat la turneul final: Polonia (unde doar 36% dintre locuitori cunosc informatii detaliate) sau Ungaria (27%). Pe primele locuri în ce priveste gradul de informare a populaţiei sun ţările din America de Sud, implicate îndeaproape în eveniment şi având echipe participante (Mexic 85%, Argentina 83% şi Brazilia 81%).
Participarea echipei reprezentative nu este însă întotdeauna o garanţie a notorietăţii – pe ultimele locuri se situează Australia, Rusia şi SUA, ţări în care mai puţin de 20% dintre locuitori ştiu detalii despre campionat”, se arată în studiu.
82% acasă, la televizor, pustiu la terase!
Potrivit cercetării Ipsos, dintre românii care declară că vor urmări meciurile, majoritatea (82%) o vor face acasă, împreună cu prietenii şi familia. Puţini români (6%, comparativ cu media globală de 11%) vor ieşi să urmărească meciurile de la CM în baruri si pe terase.
Indienii chiulesc de la lucru, românii nu sunt fruntași la asta
Dacă în India aproape jumatate din cei care vor urmări Campionatul Mondial declară că sunt dispuși inclusiv să chiulească de la școală sau de la locul de muncă pentru a vedea meciurile, angajatorii romani pot fi liniștiti: intenția de chiul în acest scop este de 7%, sub media mondiala de 16%.
În ceea ce priveşte intenţia de cumpărare de obiecte promoţionale dedicate campionatului, românii se înscriu în media europeana (25% în Romania, faţă de 22% la nivel european). În America Latina (Brazilia, Mexic, Argentina), interesul pentru obiecte inscripționate cu sigla CM ajunge la 34%.
Poate şi pentru că România nu s-a calificat la turneul final, dar şi pentru ca nu este în specificul lor cultural, românii spun că nu vor purta la ei un obiect aducator de noroc în timpul meciurilor: doar 8% dintre români vor avea un astfel de obiect, comparativ cu 60% dintre indieni şi 31% dintre americani.