Meciul Franța – Islanda (5-2) de la Euro 2016, urmărit de peste 17 milioane de telespectatori duminică seara pe M6, a dovedit că sportul rămâne un formidabil vector de audiență pentru micul ecran, chiar dacă francezii sunt mai puțin determinați decât vecinii lor europeni, informează AFP, citată de Agerpres.
Aureolat de victoria Franței (5-2), ultimul sfert de finală de la Euro 2016 a realizat cea mai bună audiență din Franța pe toate canalele din ultimii nouă ani: 17,2 milioane de telespectatori în medie, mai exact 60 la sută din audiență. Și cea mai bună audiență din istoria postului M6.
În Regatul Unit, eliminarea Angliei în fața Islandei (2-1) pe 27 iunie a fost urmărită de 60 la sută din telespectatori, un record din 2014, conform difuzorului ITV citat de The Guardian.
Telespectatorii altor țări rămase încă în competiție se evidențiază cu audiențe de 80 la sută, precum în Germania și Italia în sferturile de finală dintre cele două țări, disputat sâmbătă.
Islandezii și-au arătat și ei pasiunea pentru echipa lor și incredibilul ei parcurs la o primă participare la o competiție internațională. Cvasi-totalitatea telespectatorilor din insulă (99,8 la sută) au urmărit victoria istorică a echipei în fața Angliei.
În Portugalia, aproape 70 la sută din telespectatori, mai exact 3,5 milioane de persoane, au urmărit victoria echipei lor în fața Poloniei (5-3 la loviturile de departajare), joi, conform institutului GFK/CAEM. Aceasta a fost a cincea cea mai mare audiență din istoria televiziunii portugheze.
Dar în Franța, în timp ce “Les Bleus” administrau o înfrângere Islandei, 2 milioane de telespectatori au preferat să urmărească filmul “La Croisiere” cu Line Renaud pe TF1.
Cu ocazia Euro 2012, imaginea mărcii echipei Franței a fost slăbită și audiențele au fost relativ mai mici, cu 11,3 milioane telespectatori pentru sfertul de finală cu Spania.
Dar bunele rezultate pot conta și pe o feminizare a publicului, în mod obișnuit masculin, pe măsura avansării echipei Franței în competiție.
Partea de spectatoare a ajuns la 40 la sută din audiența de la Euro 2000 și a atins 45,6 la sută în cursul finalei câștigate de Franța, a precizat “Mediametrie”.
Dacă va câștiga semifinala de joi cu Germania, echipa Franței ar putea mobiliza fanii și ar putea intra în top 10 al celor mai bune audiențe din ultimii 30 de ani (peste 18 milioane de telespectatori), alături de finalele Cupelor Mondiale din 1998 și 2006.
Euro 2016, care a atras până acum, într-un moment sau altul, în total 47 milioane telespectatori francezi, ar putea depăși bariera de 50 de milioane atinsă de Cupa Mondială din Brazilia din 2014.
Acest angajament în creștere pe durata competiției se constată și pe rețelele de socializare. Italia și Portugalia sunt echipele care au cunoscut cele mai multe interacțiuni pe Facebook în fața Franței și Poloniei, conform rețelei de socializare.
Franța – Islanda a fost al treilea cel mai urmărit meci pe Twitter la Euro 2016, cu 3,3 milioane de accesări, după Anglia – Islanda și Italia – Germania.