De anul viitor, piloţii de Formula 1 vor fi nevoiţi să acumuleze cel puţin 40 de puncte, potrivit unui sistem stabilit de FIA, şi să fi petrecut cel puţin doi ani într-o categorie sportivă inferioară. Astfel, campionii din seriile EuroF3, LMP1 din CM de anduranţă şi IndyCar vor obţine cele 40 de puncte necesare participării în F1. Campionii din GP3 sau Formula Renault 3,5 vor primi numai 30 de puncte. Ocupanţii locurilor 1 şi 2 din GP2 vor primi în vederea Super licenţei 50, respectiv 40 de puncte. Cele mai multe puncte vor fi acumulate de învingătorul din Formula 2, o competiţie ce va fi relansată de FIA. Ocupanţii primelor trei locuri în F2 vor putea obţine Super licenţa pentru F1 chiar dacă nu îndeplinesc regula celor doi ani petrecuţi într-o categorie inferioară.
Dacă regulile ar fi fost valabile pentru acest an, olandezul Max Verstappen nu ar fi putut lua startul în sezonul Campionatului Mondial de Formula 1, care programează prima etapă în martie, pentru că nu ar fi îndeplinit niciuna dintre condiţiile enumerate mai sus. Născut la 30 septembrie 1997, olandezul a semnat un contract cu echipa Toro Rosso, urmând a fi pilot titular în sezonul 2015. El va avea aproape 17 ani şi jumătate la data primei etape a competiţiei, programată în 13-15 martie, la Melbourne (Australia), urmând a deveni cel mai tânăr debutant din istoria F1. Jos Verstappen, tatăl lui Max, avea 22 de ani când a debutat în F1 la Benetton, în 1994. Olandezul nu are permis pentru drumuri publice şi recunoaşte că nu îi place să conducă în oraş. „Este mai bine să fii pasager şi altcineva să fie la volan!”, a spus Verstappen pentru publicaţia finalndeză Turun Sanomat, citată de motorsport.com.
Verstappen a ocupat locul 3 în sezonul 2014 al Campionatului FIA European Formula 3 şi ar fi acumulat 20 de puncte, un număr insuficient pentru Super licenţă.
Fost campion mondial la Formula 1, Jacques Villeneuve a fost unul care au criticat faptul că Verstappen va debuta atât de tânăr în competiţie. „Vreţi să vă spun adevărul? Cred că Max este o insultă. Cei de la Red Bull îşi dau seama că pun un copil în Formula 1? Sunt convins că este rapid, însă nu are experienţă. Eu am ajuns în Formula 1 la 25 de ani, după ce am câştigat în IndyCar. Înainte de a te lupta cu vieţile altora, trebuie să înveţi, însă Formula 1 nu are acest rol. Debutul unui pilot de 17 ani reprezintă un mesaj negativ pentru Marele Circ. Vine Verstappen, face zece tururi şi impresionează imediat. Pare că oricine poate conduce o maşină de Formula 1”, a declarat canadianul.