In conditiile in care exista posibilitatea ca primele locuri in clasamentul final, cu exceptia celui rezervat campionului absolut, sa-si schimbe ocupantii, lupta sportiva a fost extrem de captivanta. Raliul a inceput cu un lucru inedit, Emanuel Ilina impunandu-se in prima speciala, anuntand parca marea surpriza din final. In spatele sau, Dan Gartofan a adoptat un ritm alert pentru a se feri de evenimente nedorite, cu toate ca a schimbat un amortizor inainte de start, primit din partea principalului sau rival la locul secund, Bogdan Marisca.
Dupa prima speciala, lucrurile au inceput sa reintre in „normalitate”. Marisca a castigat urmatoarele probe, preluand conducerea raliului si avand un avans de o jumatate de minut inainte de ultimul tronson cronometrat. In spatele lui, Dan Gartofan avea un avans de 17 secunde fata de George Morar si Emanuel Ilina, ultimii doi fiind prinsi intr-o lupta foarte stransa pentru locul al cincilea in clasamentul general al campionatului. Inainte cu 18 km de sosire, diferenta dintre cei doi era de opt zecimi de secunda! Marea surpriza avea sa vina in ultima proba, cand Ilina a batut pe toata lumea cu peste 30 de secunde, fiind urmat, in clasamentul specialei, de Marisca, Morar si Gartofan. Practic, Gartofan a pierdut pozitia de vicecampion in favoarea lui Bogdan Marisca, iar Ilina a reusit sa-i depaseasca pe George Grigorescu si Mihai Leu la general.
„Sunt foarte bucuros de a patra victorie din cariera si a treia din acest an. Jocul rezultatelor a facut sa devenim vicecampioni, dupa un sezon dificil. Sper ca, in 2003, lucrurile sa mearga mai bine pentru noi, iar ierarhia de astazi sa prefigureze rezultatele de anul viitor”, a declarat Bogdan Marisca.