“În studenţie, în afara fotbalului, îmi plăcea foarte mult să schiez. Eram destul de bun şi la acest sport, motiv pentru care am devenit instructorul Batalionului 4 Vânători de Munte din Predeal. Având această calitate, în anul 1938 am primit ordinul să mă prezint la colonelul Bercea, şeful aşa-numitului batalion de siguranţă regal”, s-a destăinuit, într-un interviu pentru Libertatea din 2014, regretatul Constantin Anghelache.

Omul, care a pătimit în închisorile comuniste pentru că s-a opus ca echipa sa, Unirea Tricolor, să fie preluată de Ministerul Afacerilor Interne, a continuat: “Aşa am devenit instructorul de schi al batalionului respectiv şi, implicit, al regelui Mihai I. Am ocupat această funcţie timp de patru ani, până în 1942, când mi-am terminat cursurile la ANEF”.

“Pot spune despre Majestatea Sa că şi-a dat toată silinţa pentru a deprinde tainele acestui sport. De bine, de rău, se pricepea. Glumesc, regele ştia să schieze. Era un om foarte drăguţ şi civilizat. Se vedea de la o poştă că nu face parte din marea masă a oamenilor din România. Avea prestanţă!”.


Din 1942 însă, drumurile celor doi s-au despărţit definitiv. Regele Mihai a luat, la sfârşitul anului 1947, calea exilului, iar Anghelache, un an şi ceva mai târziu, pe cea a închisorilor comuniste.

Nici după Revoluţie, când Majestatea Sa a revenit în ţară, Anghelache nu şi-a mai revăzut elevul: “N-a fost să fie să ne mai întâlnim. Dar nu se ştie niciodată”.

Fostul fotbalist Constantin Anghelache l-a învățat să schieze pe Regele Mihai. Mașini, rugby, oină, COR

Regele Mihai a avut legături strânse cu sportul, l-a practicat, l-a condus şi l-a îndrăgit. De exemplu, Casa Regală a României patronează Federaţiile de rugby, oină, dar şi Comitelul Olimpic Român.

Regele Mihai a fost un pasionat al sportului cu motor. Banii n-au fost niciodată o problemă pentru el în tinereţe, iar maşinile stăteau în garajul lui ca la expoziţie. Când a primit prima maşină, Mihai I nici măcar nu era rege. Avea doar şase ani, dar o pasiune înnăscută pentru caii-putere. Regele a avut multe maşini, dar preferata sa a fost mereu Jaguarul SS 100 Supersport, în zilele noastre, o astfel de bijuterie se vinde cu peste 400.000 de euro.

„În anul 1937, viaţa părea să-i surâdă statornic viitorului Rege Mihai I: era un Principe tânăr şi frumos, adorat de popor, având în perspectivă urcarea pe tronul unei ţări pornite pe calea prosperităţii şi a civilizaţiei. a împlinirea vârstei de 16 ani, pe când se pregătea să intre în armată, Guvernul, prin Ministerul Aerului, cunoscând pasiunea pentru mecanică a Principelui, a hotărât să-i dăruiască un automobil de marcă. În 1937, firma englezească Standard Swallow, din care s-a născut prestigioasa uzină Jaguar, a început fabricarea modelului SS Jaguar 100, din care s-au produs, între 1937 şi 1941, un număr de 116 exemplare. Primul dintre acestea a fost oferit de Guvern Marelui Voievod de Alba-Iulia. Destinul întortocheat al acestei maşini îi conferise dintru început caracterul unei maşini de colecţie: este nu numai o maşină regală, nu numai o creaţie superb desenată şi excelent dotată tehnic, ci şi prima dintr-o serie foarte scurtă. Încă un amănunt: este primul automobil pe calandra căruia apare vestita figurină-jaguar care, de-atunci, împodobeşte maşinile de această marcă”, este descrierea cărţii ”Istoria întortocheată a jaguarului albastru – Jaguarul Regelui Mihai”.

Urmărește-ne pe Google News