Consiliul Federal al FRAS a aprobat, în unanimitate, în această săptămână, ca primul președinte al Comisiei Naționale pentru Femei să fie Mirela Bucovicean, antreprenor, dar și pilot în cadrul Campionatului Național de Raliuri Dunlop.

În trecut, prezența femeilor în probele sportive ale automobilismului , era considerata o raritate. Doar față de 2014, totalul femeilor care au luat start în etapele organizate în cadrul FRAS a crescut cu 150%, iar numărul crește anual. În sezonul 2018, nu mai puțin de 50 de doamne și domnișoare au luat startul în campionatele organizate sub egida FRAS. De asemenea, există încă 44 de femei parte a colegiilor de arbitri din cadrul FRAS.

”E o onoare și totodată o mare responsabilitate să fiu prima care ocupă această poziție. Cu siguranță, în ultimii ani, vocea femeilor în motorsport a devenit tot mai puternică și, drept dovadă, stau rezultatele obținute de acestea. De aceea, printre obiectivele noastre se numără promovarea rezultatelor femeilor din motorsport, demonstrând astfel că se face performanță la cel mai înalt nivel. Motorsportul nu înseamnă doar participare ca pilot sau copilot, ci și prezența în alte zone cum ar fi de conducere a unor echipe, arbitraj, zona de mecanică sau promovare pentru o echipă. Ne dorim sa creem modele de urmat prin puterea exemplului personal al membrelor comisiei, să dezvoltăm programe educaționale și relaţii de colaborare cu federaţiile corespondente ale altor state”, a declarat Mirela Bucovicean (foto), care și anul acesta a reprezentat România la Monte Carlo Historique Rally.

„Nu am ales întâmplător această dată pentru anunțul oficial. Încă de la începutul anului lucrăm la aceast proiect și ne bucurăm că îl putem anunța oficial într-o zi specială cum este 8 martie. E un număr tot mai mare de femei de succes în motorsport, dar în același timp trebuie să investim în viitor și să dovedim că șansele sunt egale. Doar anul trecut au fost 13 prezențe feminine pe podiumurile finale de la Gala Campionilor, iar asta nu face decât să ne bucure și să încurajăm în continuare acest fenomen. La mulți ani și ne vedem pe traseele de concurs!”, a declarat președintele FRAS, Norris Măgeanu.

Femeile au fost prezente în Campionatul Național de Raliuri, încă de la lansarea acestuia în 1969, atunci când existau deja două echipaje exclusiv feminine, Simina Mezincescu/Ileana Sassu și Argentina Sclia/Marilena Negulici, în timp ce Iuta Heitz, din postura de copilot pentru soțul ei Max Heitz, obținea un loc 2 la general în Raliul Bucovinei în același an. În 1993, Gabriela de Reu Stroescu devenea prima campioană națională absolută la raliuri, din postura de copilot al soțului ei Ladislau Balint, performanță reușită și de Carmen Poenaru, în 2017, avându-l la volan pe Bogdan Marișca.

 
 

Urmărește-ne pe Google News