Desfășurată în Munții Lotrului, prima etapă a Red Bull Romaniacs a debutat la circa 50 de kilometri la sud de Sibiu. La clasa Gold, cel mai rapid dintre concurenți pe traseul de 120 de kilometri a fost Graham Jarvis. Acesta s-a descurcat foarte bine în ciuda unor probleme pe care i le-a ridicat ceața matinală.
Cum în Sibiu plouase în mai multe reprize, în ziua dedicată Prologului, concurenții au avut surpriza să descopere că în pădure era uscat. Ei chiar au avut de furcă cu praful în anumite secțiuni. Dimineața, însă, nu a fost una simplă. Atleții clasei Gold, primii care au luat startul, au parcurs prin ceață primii kilometri. Cel care s-a simțit cel mai bine pe traseul zilei de astăzi a fost Graham Jarvis. ”Regele Carpaților” s-a bucurat de peisaje și a parcurs cu ușurință secțiunile ”10A” și ”Vă rugăm să nu plouă”. Pilotul britanic de la Husqvarna a pornit primul la clasa Gold și în pofida unor dificultăți la capitolul navigație pricinuite de ceața matinală a izbutit să fie cel mai rapid pe traseul de 120 de km. Jarvis și-a arătat dominația în special în secțiunea ”Heavy start”, unde doar el și Andreas Lettenbichler (Germania, KTM) au trecut fără să fie ajutați. Neamțul a luat startul al patrulea și a fost mai rapid decât Jarvis până la service point, iar la jumătatea zilei se părea că va câștiga. La final, ecartul dintre cei doi a fost de circa patru minute în favoarea britanicului. Bavarezul a ajuns în același timp cu Jonny Walker (Marea Britanie, KTM) la ”Heavy Start” și a fost inspirat să aleagă o trasă mai bună, în timp ce britanicul a fost nevoit să revină la baza urcării și să încerce încă odată. Ne întrebăm ce l-a bucurat oare pe Letti mai tare astăzi, faptul că a avut al doilea timp sau că fiul său, Manuel, a ajuns al 10-lea la finișul primei sale zile în munți de la Red Bull Romaniacs.
Navigația i-a făcut probleme și lui Walker
În timp ce prima parte a zilei arăta promițătoare pentru Walker, el rulând de multe ori alături de Alfredo Gomez (Spania, Husqvarna) și Andreas Lettenbichler, după service point situația s-a schimbat. Din pricina câtorva greșeli de navigație a fost nevoit în cele din urmă să accepte că va avea al treilea timp al zilei. Chiar dacă s-a clasat in primii trei, Walker și-a caracterizat evoluția: ”o zi proastă”. Gomez, care a pornit al doilea pe traseu, a terminat al cincilea, după ce a avut câteva căzături și s-a chinuit cu GPS-ul pe toată lungimea traseului. Totuși, spaniolul a avut și motive să zâmbească astăzi: sora sa, Sandra, a terminat cu al 8-lea timp la clasa Bronze.
Mani Gyenes a terminat în primii 15
Majoritatea riderilor de la clasa Bronze au ajuns bine dispuși la finiș declarând că această primă zi de off-road a Red Bull Romaniacs 2015 a fost chiar ”prietenoasă” comparativ cu ce îi așteptă în ziua a doua! În timp ce unii dintre piloții clasei Silver au spus că prima zi a fost „ușoară” (Dougy Herbert, 3), cei mai mulți dintre colegii lor au fost luați puțin prin surprindere de nivelul de performanță cerut la această clasă. Prima secțiune menită să îi ”trezească” a venit la scurt timp după start, urcarea prin albia unui pârâu devenind un adevărat spectacol.
După service point, o urcare i-a adus pe unii rideri aproape de limită și au acceptat ajutorul spectatorilor. O serie de coborâri abrupte a dus mai departe la epuizare. În timpul maxim estimat să ajungă la finiș, doar 20% dintre ei au izbutit să parcurgă întregul traseu și doar 40% ajunseseră la service point. Totuși, Mani Gyenes a reușit să termine în primii 15 după ce astăzi nu a fost în cea mai bună formă și a preferat să nu forțeze, mai ales că din prima parte a traseului a început să aibă probleme cu suspensia față. Cel mai bine clasat rider român de la această categorie a fost Norbert Jozsa, locul nouă. Victoria la Silver în prima zi de off-road i-a revenit neozeelandezului Kevin Archer, iar alți cinci co-naționali au încheiat în top opt. Se pare că riderilor de la antipozi le priește în Carpați.
Întrecerea a continuat astăzi, ea derulându-se în zona Sibiului până sâmbătă.