În piața de antichități din San Telmo, un tricou al naționalei României cu numele și numărul celui mai bun fotbalist român a fost afișat la loc de cinste și la un preț destul de piperat.
În imediata apropiere a coloratului cartier „La Boca” se află un parc, unde, se spune, s-a pus piatra de temelie a orașului Buenos Aires, iar apoi vine alt cartier plin de viață și de culoare, San Telmo. Zona e împânzită de străzi cu anticariate, magazine de antichități și de produse hand-made.
Pe strada Defensa, care, într-o zi obișnuită se poate parcurge de la un capăt la celălalt în 10-15 minute, duminica, ziua când toți comercianții ies cu tarabele în drum, se strâng mii de oameni, iar drumul durează pe puțin două ore. Acolo se află și intrarea în „Mercado San Telmo”, un fel de „Obor” al capitalei Argentinei, o piață inaugurată în 1897.
E o hală imensă, în care se găsesc și restaurante, și cafenele, și tarabe cu zarzavaturi și fructe, și tot felul de magazine cu cele mai diverse produse, de la articole de pescuit și vânătoare, până la tablouri, ceasuri sau ambalaje vechi. E o imagine a „Oborului” din urmă cu circa 20 de ani, când pe aceeași tarabă găseai rulmenți, ciorapi, brânză și multe altele.
Hagi, la mare preț la Buenos Aires: 88 de dolari, un „fake”!
În mijlocul acestei harababuri generale se găsește și un colț fotbalistic, plin de tricouri, fanioane, fulare și alte obiecte promoționale despre „sportul rege”. Tricoul așezat la loc de cinste, cu numărul și numele la vedere era al lui Hagi.
Restul erau puse la rând, pe niște umerașe, și, numai cu voia vânzătorului, un rocker de vreo 60 de ani care purta un tricou cu „Led Zeppelin”, puteai afla ce nume au înscrise pe ele sau ce embleme de cluburi au în piept.
De ce era tocmai Hagi la vedere? Nu au uitat nici acum argentinienii golul cu dreptul pe care l-a marcat „Regele” în poarta Argentinei la Mondialul din SUA din 1994? Cu siguranță, nu l-au uitat.
„Hagi? Maradona din Carpați! A fost un mare jucător”, îi face reclamă vânzătorul. Știm cât de mare a fost. „Tricoul costă 1.500 de pesos!”, anunță comerciantul. Adică 88 de dolari, fiindcă 1 dolar îmseamnă 17 pesos argentinieni. 88 de dolari pentru un „fake” cu numele „Regelui”.
E clar, Hagi se vinde bine peste tot în lume. „Tricoul nu e original, normal. Dacă era original, costa mult mai mult. E singurul tricou cu un fotbalist român pe care l-am avut și îl am. Nu mai știu de unde l-am luat”, ne-a mai dezvăluit vânzătorul.
CITEȘTE ȘI:
FOTO&VIDEO / Echipa pe care o iubește Papa Francisc are galeria cu cel mai bogat repertoriu de cântece. Reportaj la un meci al lui San Lorenzo despre pasiune și nebunie la marginea favelei
Strămoșii din Arad și din Reșița
Volubilul vânzător de produse promoționale cu temă fotbalistică a avut poate și alt motiv să-l țină pe Hagi la loc de cinste.
„Sunteți din România? Bunica mea era din Reșița (n.r. – a pronunțat destul de corect numele orașului bănățean) și bunicul meu era din Arad. Au emigrat în Argentina după Primul Război Mondial. Erau născuți în România, dar ambii erau de etnie maghiară și se simțeau mai degrabă unguri, decât români”, ne-a mai dezvăluit „dealerul” care-l ținea la loc de cinste tricoul cu numele lui Hagi.
A vândut tricoul lui Alzamendi cu 4.000 de dolari
La taraba omului din San Telmo a stat, la un moment dat, și o „piesă” foarte valoroasă. „Am avut tricoul lui Alzamendi, de la River Plate, cu care a fost îmbrăcat în finala cu Steaua, din 1986. L-am vândut cu 4.000 de dolari”, ne-a dezvăluit comerciantul respectiv.
Finala Cupei Intercontinentale din 1986, River Plate – Steaua București, s-a încheiat cu victoria sud-americanilor cu scorul de 1-0, prin golul marcat de uruguayanul Antonio Alzamendi.
CITEȘTE ȘI:
Nebunii de la nivelul al treilea al peluzei de pe celebrul „La Bombonera” au făcut tribuna să se miște ca la un seism. Cutremurul produs de „barras bravas”
Nebunia de pe “Centenario”. Reporterul Libertatea a asistat la meciul Defensor-Penarol (0-1), din finala campionatului Uruguayului | FOTO și VIDEO