„Eram la Monte Carlo la Formula 1, unde discutam cu Stefano Casiraghi, soțul lui Caroline de Monaco. Ferrari ieșise cu faimosul model F40. Cumpărasem un exemplar, iar el îmi spune că și l-a vândut pe al lui cu 1,2 milioane de dolari. Eu i-am zis că nu-l dau pe-al meu, ba chiar îmi mai iau unul, ceea ce am și făcut după vreo două luni”, a povestit Țiriac, pentru Gazeta Sporturilor.
Povestea ia de aici o turnură amuzantă: „Și pentru că nu aveam unde să le țin, mai ales că în țară am venit o singură zi în perioada 1980-1990, le-am dus într-un garaj la Munchen. După vreo zece ani, mă sună ăia: «Herr Țiriac, ce facem cu alea două Ferrari?». Uitasem de ele! Eu am avut treabă toată viața mea, domnule, înțelegeți? De dimineața până seara ca jucător, mai rău ca antrenor și mai rău ca manager”.
Inițial costa 400.000 de dolari
Construit între anii 1987 to 1992, cu un preț inițial de circa 400.000 de dolari, cu ocazia împlinirii a 40 de ani de existență ai companiei, Ferrari F40 a fost ultimul model aprobat de însuși Enzo Ferrari. În total, ceva mai mult de 1.300 de exemplare au fost construite.
Mașina are un motor de 2 litri și 2936 cc, atingea suta de kilometri în 4 secunde și viteza maximă de 324 km/oră.
Un exemplar care i-a aparținut pilotului Nigel Mansell s-a vândut în anii 90 cu 1,5 milioane de dolari, dar potrivit site-ului Ferrarilakesport.com, unele versiuni ale F40 au fost vândute în ultimii ani cu prețuri între 700.000-900.000 de dolari.
Pe site-urile de vânzări auto, mai multe exemplare ale mașinii sunt scoase la vânzare cu prețuri care depășesc și un milion de euro.
Vezi mai multe imagini cu modelul F40 de la Ferrari.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 7foto: 123rf.com