Drept la replică

Constatăm cu uimire tupeul din afara terenului al jucătorului francez “profesionist” Alassane Toure, care denigrează clubul Astra, fără temei.

Punctual, Toure a plecat de la Astra după ce a încasat 30.000 de euro, pentru cele 225 de minute oficiale jucate, printre care eșecul de la CFR Cluj și eliminarea deținătoarei trofeului din Cupa României, la Mioveni.

Jucătorul vorbește despre evenimente la care nu a participat (deplasarea de la Glasgow, întârziată puțin pentru că s-au așteptat vizele pentru jucători, nu din cauza unor probleme financiare, pentru că, să nu uităm, Astra a plecat de marți spre Scoția, unde a stat până vineri, la un hotel de 5 stele, deci nu se poate vorbi de economie), iar episodul cu cheta nu putea fi decât o glumă, ținând cont că Astra are, foarte probabil, cel mai modern mijloc de transport din toată Liga I, modelul Setra , seria 500, al doilea livrat în România– care a costat peste 200.000 de euro. Iar cauciucurile de iarnă nu se luau în octombrie, când a plecat Toure de la echipă, “uitând” totuși să achite cei 5000 de euro pe care s-a angajat să-i restituie, prin actul de reziliere.

În plus, clubul nu și-a schimbat sediul, așa cum spune el, ci s-a antrenat o perioadă scurtă la Mogoșoaia, tocmai pentru a se finaliza lucrările de amenajare a terenului de antrenament de la Giurgiu, unde echipa are condiții din ce în ce mai bune, construindu-se un sediu nou, iar terenul este impecabil, lucru remarcat de oficialii UEFA la meciurile din grupe, unde Astra nu a avut nici ceea mai mică problem pentru a se ridica la standardele impuse.

Înțelegem că Toure are timp de ”povești”, am remarcat acest lucru și în timpul cât s-a aflat la echipă. Totuși, pentru a juca la nivelul pe care Astra l-a arătat, trebuie să fie conștient că trebuie mult mai mult decât simplul act de prezență!”, se arată în comunicatul clubului giurgiuvean.

………..

Fotbalul românesc rămâne o sursă inepuizabilă de întâmplări şi momente tragi-comice care fac înconjurul lumii, pătând imaginea unui sport aflat oricum în pragul colapsului. Allasane Toure, fundaşul care a evoluat pentru o scurtă perioadă la Astra Giurgiu în această toamnă, dar care şi-a reziliat contractul cu giurgiuvenii, a făcut dezvăluiri de senzaţie în numărul de azi al celebrei publicaţii LEquipe.

Allasanne Toure a făcut publice lucruri de neînchipuit despre o echipă cu pretenţii la titlu, dar care nu avea bani să plătească închirierea bazei de pregătire, care nu-şi plăteşte jucătorii la timp, deşi patronul a dat o avere ca să împăieze un elefant, despre felul în care jucătorii stau şi îndură sclavagismul şi despre cum aceştia au stat ore în şir pe un aeroport înainte de o deplasare în grupele Ligii Europa. Francezii au fost cu atât mai surprinşi să afle aceste detalii şocante, cu cât Astra e echipa care a scos-o din play-off-ul Ligii Europa pe fosta multiplă campioană din Hexagon, Lyon.

Allasane Toure despre…

Ce l-a făcut să accepte oferta Astrei
„Am fost sedus de posibilitatea de a juca în Europa League, dar și de aspectul financiar, însă am fost uimit de ce am trăit. În primul rând, clubul și-a schimbat sediul după câteva zile. Ne antrenam la București, într-un soi de Clairefontaine local (n.r. – la Buftea), apoi am plecat la Giurgiu, fără nicio explicație. Apoi am aflat că Astra nu plătise chiria pentru centrul de antrenament. Așadar, trebuia să facem două ore cu autobuzul pentru a ajunge la antrenamentele de la Giurgiu”.

Cea mai ciudată cerere a preşedintelui Dinu Gheorghe şi „pana prostului”
„Am trăit evenimente ca la nebuni. Nu eram deloc bine încadrați. N-aveam sală de fitness, luminile se stingeau în timpul antrenamentului, dar astea sunt doar detalii. Într-o zi, președintele s-a urcat în autocar și a făcut o chetă printre jucători pentru a cumpăra cauciucuri de iarnă. Altădată, autobuzul ce ne ducea la Giurgiu nu mai avea benzină. Eu aveam o mașină închiriată, dar ceilalți au rămas blocați trei ore în parcare”.

Şocul din aeroport
„N-am fost acolo, dar atunci când au mers la Glasgow, pentru meciul cu Celtic, jucătorii au fost nevoiți să aștepte pe asfalt câteva ore pentru că patronul nu plătise avionul”.

„Sclavagismul” modern din fotbal
„Cu toate astea, ei nu se plâng. În fotbalul românesc, e aproape o chestie culturală, nu cunosc decât situații de genul ăsta. Pot spune că, într-un fel, ei sunt sclavii acestui sistem”.

Viziunea patronului Niculae despre fotbal
„Niculae crede că în fotbal exista Real, Barcelona, iar apoi Astra. Chiar a declarat unui ziar la un moment dat că nu înțelege cum de el plătește jucătorii și totuși aceștia pierd”.

De ce a plecat şi cât a plătit pentru libertate
„Înțelesesem că nu mai am cum să progresez acolo, dar președintele mi-a spus clar că dacă nu plătesc nu pot pleca. La început, mi-a cerut 15.000 de euro pentru rezilierea contractului, în cele din urmă ne-am înțeles să dau doar 5.000. Și Ellliot Grandin a trecut prin aceeași experiență. De exemplu, agenția de unde îi fusese închiriată mașina nu mai primise banii pe ea de șase luni. Până la urmă, e o experiență. A trebuit să fiu pregătit și pentru așa ceva, însă cum nu voiam să îmi omor cariera, a trebuit să plec”.

Francezul în vârstă de 25 de ani a jucat doar de două ori în Liga 1 şi o dată în Cupa României în tricoul giurgiuvenilor. „E bine că am trăit chestia asta la 25 de ani. Acum ştiu ce vreau şi ce nu”, a fost conluzia fostului jucător de la Lens.

 
 

Urmărește-ne pe Google News