A intrat oarecum surprinzator in Formula 1, Peter Sauber alegandu-l pentru a-i incredinta una din masinile elvetiene, in ciuda faptului ca nu mai pilotase decat in 23 de curse tip monopost. Dar talentul a iesit la iveala si a intrat in atentia marilor echipe. Ulterior, in 2002, a fost rascumparat de Ron Dennis pentru a-l inlocui pe Mika Hakkinen la McLaren Mercedes.
A inceput cu motocrosul, alaturi de fratele sau, amandoi folosind aceeasi motocicleta cu care faceau ture in jurul casei. La sapte ani, Kimi a avut primul sau cart si nu a trecut mult timp pana a debutat in competitii locale. Apoi s-a aruncat in valtoarea CE de carting, unde a fost remarcat si a intrat intr-o echipa olandeza cu care a cucerit titlul in Finlanda, in Scandinavia si locul doi in Europa. A ajuns in Formula Renault. Interesul pentru el a crescut tot mai mult, numai ca pustiul din Espoo se confrunta cu o problema: serviciul militar, obligatoriu in “Tara celor 1.000 de lacuri”. Chiar si asa, Kimi facea naveta intre patria sa si locatiile unde se desfasurau etapele din Formula Renault.
Spre finalul anului 2004 viata personala a inceput sa fie zguduita de scandalurile facute in public. S-a zvonit chiar ca a fost parasit de sotie – fosta Miss Scandinavia -, satula de escapadele lui bahice. Suprema rusine a suferit-o inainte de inceputul sezonului. Aflat cu cativa prieteni la un bar din Londra, Kimi a consumat sampanie, plus cateva cocktail-uri, care l-au facut sa-si arunce pantalonii de pe el si sa-si etaleze “barbatia”.
Acum toate acestea par a fi devenit istorie. Succesele s-au reinnodat, iar lumea vorbeste despre el ca despre un viitor campion (Max Hartung/ Motorscope)