Marele Premiu de Formula 1 al Bahreinului va avea loc, duminică, 8 aprilie, de la ora 18.10 (în direct la Digi Sport 2).

ACTUALIZARE 8 aprilieSebastian Vettel, pilotul echipei Ferrari, va pleca din pole-position în Marele Premiu al Bahrainului.

ACTUALIZARE 7 aprilie. Pilotul finlandez Kimi Raikkonen (Ferrari) a stabilit cel mai bun timp din a doua sesiune de antrenamente libere dinaintea Marelui Premiu al Bahrainului, a doua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, vineri, pe circuitul Sakhir (5,412 km), lângă Manama. Kimi Raikkonen a fost înregistrat cu timpul de 1 min 29 sec 817/1000.

Ferrari a primit o amendă de 5.000 de euro, după ce Raikkonen a părăsit standurile la finalul şedinţei de antrenamente cu o roată prost fixată. Piotul risca o penalizare pe grila de start, dar comisarii de cursă au apreciat nu poate fi aplicată, deoarece echipa a urmat toate acţiunile potrivite.

Kimi Raikkonen (38 ani) a fost urmat de coechipierul său german Sebastian Vettel, câştigătorul primei etape a sezonului, Marele Premiu al Australiei, înregistrat la Manama cu 011/1000 mai mult decât finlandezul.

Un finlandez, Valtteri Bottas (Mercedes), a reuşit al treilea timp, la 563/1000 de compatriotul său, notează Agerpres.

Australianul Daniel Ricciardo (Red Bull) a reuşit cel mai bun timp din prima sesiune de antrenamente libere de vineri, 1 min 31 sec 060/1000, fiind cu 304/1000 mai rapid decât Valtteri Bottas (Mercedes) şi cu 398/1000, faţă de Kimi Raikkonen (Ferrari).

Timpii înregistraţi în a doua sesiune de antrenamente libere:

Kimi Raikkonen (Finlanda/Ferrari) 1:29.817 (32 tururi) (medie 216,921 km/h)
Sebastian Vettel (Germania/Ferrari) 1:29.828 (37)
Valtteri Bottas (Finlanda/Mercedes) 1:30.380 (31)
Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) 1:30.472 (32)
Max Verstappen (Olanda/Red Bull-TAG Heuer) 1:30.745 (32)
Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull-TAG Heuer) 1:30.751 (31)
Nico Hulkenberg (Germania/Renault) 1:31.220 (34)
Pierre Gasly (Franţa/Toro Rosso-Honda) 1:31.232 (38)
Fernando Alonso (Spania/McLaren-Renault) 1:31.282 (29)
Stoffel Vandoorne (Belgia/McLaren-Renault) 1:31.422 (35)
Romain Grosjean (Franţa/Haas-Ferrari) 1:31.591 (33)
Carlos Sainz Jr (Spania/Renault) 1:31.601 (34)
Esteban Ocon (Franţa/Force India-Mercedes) 1:31.809 (31)
Sergio Pérez (Mexic/Force India-Mercedes) 1:31.868 (34)
Kevin Magnussen (Danemarca/Haas-Ferrari) 1:31.969 (35)
Charles Leclerc (Monaco/Sauber-Ferrari) 1:32.372 (37)
Lance Stroll (Canada/Williams-Mercedes) 1:32.382 (30)
Serghei Sirotkin (Rusia/Williams-Mercedes) 1:32.474 (37)
Marcus Ericsson (Suedia/Sauber-Ferrari) 1:32.733 (32)
Brendon Hartley (Noua Zeelandă/Toro Rosso-Honda) 1:32.908 (38)

Marele Premiu al statului Bahrain, a doua etapă din calendarul competițional, se va desfășura integral pe timp de noapte.

Marele Premiu al Bahrainului este o cursă de Formula 1 ce s-a desfășurat pentru prima dată pe 4 aprilie 2004, pe Circuitul Internațional Bahrain.

Marele Premiu al Bahrainului a fost primul Mare Premiu de Formula 1 disputat în Orientul Mijlociu. Bahrainul a purtat o luptă aprigă pentru a organiza această competiție.

Bahreinul a concurat cu Egipt, Liban și Emiratele Arabe Unite pentru a găzdui un Mare Premiu de Formula 1.

Prima cursă desfășurată aici a fost recompensată de către FIA cu premiul de „Cel mai bine organizat Mare Premiu”.

Detalii tehnice:

  • Viraje: 15 (7 de stânga şi 8 de dreapta)
  • Număr de curse oficiale disputate: 13
  • Prima cursă disputată: 2004
  • Cele mai multe victorii (piloţi): 3 – Fernando Alonso (2005, 2006, 2010); Sebastian Vettel (2012, 2013, 2017)
  • Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 3 – Fernando Alonso (2005, 2006, 2010); Sebastian Vettel (2012, 2013, 2017)
  • Cele mai multe victorii (constructori): 5 – Ferrari (2004, 2007, 2008, 2010, 2017)
  • Acceleraţie maximă: 63% din lungimea unui tur
  • Utilizarea frânelor: 20% din lungimea unui tur
  • Schimbări în cutia de viteze: 54/tur
  • Consum de combustibil: 1,84 kg/tur
  • Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,205 km
  • Distanţa din grilă până la primul viraj: 501,9 m (pentru pole position)
  • Viteză maximă estimată: 339 km/h
  • Zone DRS: 2 (linia dreaptă din faţa boxelor şi cea care uneşte virajele 10 şi 11)
  • Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 4 (Fernando Alonso – 2004; Jenson Button – 2009)
  • Câştigători cu plecare din pole position: 5 din 13 (38,46%)
  • Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Redus
  • Uzura pneurilor: Ridicată
  • Uzura frânelor: Ridicată
  • Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Maxim
  • Lungimea liniei boxelor: 419,7 m
  • Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,34 s (timp total: 24,240 s) – Williams (Felipe Massa)
  • Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: SUPERSOFT, SOFT, MEDIUM
  • Presiuni minime în pneuri: 21,0 psi (pneurile faţă), 19,0 psi (pneurile spate)
  • Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1,085 s (Lewis Hamilton vs. Nico Rosberg – 2014)
  • Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +16,099 s (Fernando Alonso vs. Felipe Massa – 2010)
  • Numărul depăşirilor efectuate în 2017: 20 (cu DRS: 15)
  • Oportunităţi de depăşire: virajele 1 şi 4
  • Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 40%

  • CITEȘTE ȘI: Mircea Dridea a împlinit 81 de ani. Simbolul Petrolului Ploiești este și acum aproape de echipa sa de suflet

 
 

Urmărește-ne pe Google News