Pilotul australian Daniel Ricciardo, de la echipa Red Bull, a câştigat duminică Marele Premiu al Monaco de Formula 1, de pe circuitul stradal de la Monte Carlo, după o cursă dominată de la cap la coadă.
Ricciardo, 28 ani, plecat din pole position, a semnat a 7-a sa victorie în Formula 1, a doua din acest sezon după cea din China şi prima în principatul monegasc. Australianul a fost urmat în clasament de germanul Sebastian Vettel (Ferrari) şi de britanicul Lewis Hamilton (Mercedes).
În clasamentul piloţilor, Hamilton se menţine lider cu 110 puncte, urmat de Vettel 96, Ricciardo 72, Valtzteri Bottas 68, Kimi Raikkonen 60, Max Verstappen 35 etc.
La constructori, Mercedes este lider cu 178 puncte, urmată de Ferrari 156, Red Bull 107, Renault 46, McLaren 40, Force India 26, Torro Roso 19, Haas 19, Sauber 11, Williams – 4 puncte.
Clasamentul cursei de la Monte Carlo:
1. Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull) – 1h42min54sec807/1000
2. Sebastian Vettel (Germania/Ferrari) la 7.336
3. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) + 17.013
4. Kimi Raikkonen (Finlanda/Ferrari) + 18.217
5. Valtteri Bottas (Finlanda/Mercedes) +18.822
6. Esteban Ocon (Franţa/Force India) +23.667
7. Pierre Gasly (Franţa/Toro Rosso) +24.331
8. Nico Hülkenberg (Germania/Renault) +24.839
9. Max Verstappen (Olanda/Red Bull) +25.317
10. Carlos Sainz Jr. (Spania/Renault) +69.013
ACTUALIZARE 27 mai, ora 18:00. Final de cursă. Ricciardo câștigă pe circuitul de la Monte-Carlo în fața lui Vettel și Hamilton, locurile 2 și 3.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 17:45. Turul 72 – Safety Car Virtual după un acrosaj între Leclerc (Sauber) și Hartley (Toro Rosso) de care profită liderul Ricciardo, nefiind permise depășirile.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 17:25. Turul 54 – Abandon pentru Fernando Alonso de la McLaren. Cutia de viteze a spaniolului a cedat! Spaniolul a găsit o zonă de degajare și cursa continua doar cu un steag galben pe sectorul unu.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 17:20. Turul 51 – Diferența între primii doi clasati se reduce. Ricciardo mai păstrează o secundă în fața lui Vettel.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 17:10. Turul 44 – Primii trei clasați sunt încadrați în mai puțin de trei secunde.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 17:00. Ordinea în cursă după 40 de tururi: Ricciardo, Vettel, Hamilton, Raikkonen, Bottas, Hulkenberg, Ocon, Alonso, Verstappen, Gasly.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 16:54. Sebastian Vettel s-a apropiat la mai puţin de o secundă de Daniel Ricciardo. Pe 3 a rămas Hamilton, urmat de Raikkonen, Bottas, Gasly, Hulkenberg, Ocon, Alonso şi Verstappen.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 16:47. Liderul Ricciardo are două secunde avans faţă de Vettel, iar Hamilton e al treilea, la 7,3 secunde în spatele primului loc. Max Verstappen a ajuns în puncte, pe locul 10, deşi a plecat ultimul în cursă.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 16:38. Hamilton a revenit pe podium după intrările la boxe ale piloţilor Ferrari. Top 6 după 20 de tururi: 1. Ricciardo, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Raikkonen, 5. Ocon, 6. Bottas.
UPDATE 16:31 Hamilton e pe 5 în clasament după intrarea la standuri. Ricciardo e în continuare lider, urmat de piloţii Ferrari, Vettel şi Raikkonen, şi cei de la Mercedes, Bottas şi Hamilton.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 16:28. Lewis Hamilton este primul pilot din plutonul fruntaş intrat la boxe pentru schimbul de pneuri, în turul al 13-lea.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 16:21. Max Verstappen a plecat de pe 20, însă a făcut două depăşiri în primul tur, iar acum a trecut şi de Marcus Ericsson şi e pe 17 în clasament.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 16:17. Sergey Sirotkin l-a depăşit pe Stoffel Vandoorne şi a urcat pe locul 12 la Monte Carlo.
ACTUALIZARE 27 mai, ora 16:13. Start în Marele Premiu al Principatului Monaco. Daniel Ricciardo şi-a conservat primul loc, urmat de Sebastian Vettel şi Lewis Hamilton. Raikkonen, Bottas, Ocon, Alonso, Sainz, Perez şi Gasly completează top 10 după trei tururi.
ACTUALIZARE 26 mai: Daniel Ricciardo a dominat primele două zile ale Marelui Premiu de Formula 1 de la Monte Carlo şi va pleca din pole-position pentru a doua oară în ultimii trei ani.
Lewis Hamilton s-a interpus la finalul calificărilor între piloţii Ferrari. Britanicul se va afla în linia a doua, alături de Kimi Raikkonen. Din linia a treia vor pleca Valtteri Bottas şi Esteban Ocon.
ACTUALIZARE 26 mai. Daniel Ricciardo a stabilit timpul etalon al primei sesiuni de antrenamente, oprind cronometrul al 1m12.126s. Al doilea clasat a fost coechipierul lui, Max Verstappen. Lewis Hamilton a fost treilea. Locul 4 i-a revenit lui Sebastian Vettel.
Un tur măsoară 3,337 km, iar în total, piloții vor înregistra 260,286 km.
Recordul unei ture în aparține lui Sergio Perez, 1:14.820, și a fost stabilit la ediția de anul trecut. Calificările sunt programate pentru ziua de sâmbătă și se vor vedea în direct la Digi Sport 2 de la ora 16:00.
Top 5 piloți: 1.Lewis Hamilton (Mercedes) – 95p, 2.Sebastian Vettel (Ferrari) – 78p, 3.Valtteri Bottas (Mercedes) – 58p, 4.Kimi Raikkonen – 48p, 5.Daniel Ricciardo (Red Bull) – 47p.
Detalii tehnice
Viraje: 18 (8 de stânga + 10 de dreapta)
Număr de curse oficiale disputate: 64
Prima cursă disputată: 1950
Cele mai multe victorii (piloţi): 6 – Ayrton Senna (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993)
Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 2 – Lewis Hamilton (2008, 2016), Fernando Alonso (2006, 2007), Sebastian Vettel (2011, 2017)
Cele mai multe victorii (constructori): 15 – McLaren (1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1998, 2000, 2002, 2005, 2007, 2008)
Acceleraţie maximă: 53% din lungimea unui tur
Utilizarea frânelor: 26% din lungimea unui tur
Perioade de frânare (>2G): 9
Cea mai mare forţă laterală: 3,9G (virajul 3)
Schimbări în cutia de viteze: 54/tur
Consum de combustibil: 1,35 kg/tur
Cea mai lungă perioadă de accelerare: 0,669 km
Distanţa din grilă până la primul viraj: 226,7 m (pentru deţinătorul pole-ului)
Viteză maximă în 2017: 292,7 km/h – Esteban Ocon (Force India)
Viteză maximă estimată în 2018: 295 km/h
Zone DRS: 1 (linia dreaptă din faţa boxelor)
Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 14 (Olivier Panis – 1996)
Câştigători cu plecare din pole position: 28 din 64 (43,75%)
Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Maxim
Uzura pneurilor: Redus
Uzura frânelor: Medie
Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Minim
Lungimea liniei boxelor: 324,7 m
Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,60 s (timp total: 24,183 s) – Red Bull Racing (Daniel Ricciardo)
Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: HYPERSOFT, ULTRASOFT, SUPERSOFT
Presiuni minime în pneuri: 17,5 psi (pneurile faţă), 17,5 psi (pneurile spate)
Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,215 s (Ayrton Senna vs. Nigel Mansell – 1992)
Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1 tur (Juan Manuel Fangio vs. Alberto Ascari – 1950; Graham Hill vs. Richie Ginther – 1964; Denny Hulme vs. Graham Hill – 1967; Riccardo Patrese vs. Didier Pironi – 1982)
Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 3 (cu DRS: 0)
Oportunităţi de depăşire: virajele 1 şi 10
Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 52%
Probabilitate de cursă udă: 17%