La 15 ani, Robert Muresan debuta in Campionatul Mondial de motociclism viteza, clasa 125 cmc. Aradeanul a ajuns la al treilea an in lumea buna a sportului pe doua roti, fiind singurul roman din istorie care a luat startul intr-un sezon intreg de moto Grand Prix.
Robert Muresan imbina perfect sportul cu scoala. Desi intr-un sezon ia startul la 16 curse contand pentru Campionatul Mondial, adica de doua ori pe luna e plecat din tara, romanul a trecut cu bine in clasa a XI-a. ‘Situatia mea scolara e destul de buna, avand in vedere timpul in care sunt plecat. Am terminat clasa a X-a cu media generala 9.00. In perioada anului scolar, programul e mai aglomerat, dar ma descurc. Fiind plecat foarte mult, cand ajung in Arad trebuie sa-mi recuperez lectiile, sa fac temele si, printre picaturi, trebuie sa-mi gasesc si timp de antrenamente’, povesteste Robi.
Isi plimba colegii de scoala cu motorul
Colegii de clasa ii sunt cei mai mari fani. Duminica e zi de vizionare, in fata televizorului, a curselor aradeanului. ‘Majoritatea colegilor sunt alaturi de mine si la bine, si la rau. Multi imi mai cer „sa-i dau” o tura pe pista si, daca sunt acasa si am timp liber, normal ca ii mai plimb putin. De obicei, in weekenduri iesim cu motoarele pe circuit’, spune Muresan.
Pustiul de 17 ani continua: ‘Ma simt putin diferit fata de colegi, probabil ca ii invidiez cateodata, pentru ca au mai mult timp liber, dar ma gandesc ca practic ceva la care multi doar viseaza, iar acest lucru ma ambitioneaza’.
Chiar daca ‘zboara’ pe piste cu viteze ametitoare, de pana la 220 km/h, Robert Muresan nu are deocamdata permis de conducere nici pentru motociclete, nici pentru automobile.
‘Viteza asta cu care merg pe pista a devenit deja o obisnuinta. In afara circuitului nu am mers nici cu masina, nici cu motorul. ?nca nu am permis, mai am cateva luni, in plus nu am mers cu un autoturism pe sosea. Dar si dupa ce voi face 18 ani si imi iau carnet tot nu am sa merg foarte mult cu motocicleta pe strada, pentru ca am specificat in contractul cu echipa ca pot primi o penalizare daca ma accidentez cu motorul in afara circuitelor’.
Si-a pus cercel in ureche, dupa modelul Rossi
‘De ce mi-am pus cercel in ureche? E o intrebare pe care o aud destul de des. Eram mai mic atunci cand mi l-am pus. Principalul motiv a fost campionul Valentino Rossi. E idolul meu, pentru ca l-am urmarit de la inceputul carierei si imi place foarte mult stilul lui de pilotaj. Are cercel, asa ca mi-am pus si eu. Am mai multi, pe care ii schimb din cand in cand. Nu sunt extrem de valorosi. Cei mai multi sunt din aur alb’, spune Robert.
S-a urcat in sa la 6 ani
Robert Muresan are deja in spate 11 ani de motociclism. ‘La 6 ani am urcat prima data pe o motocicleta’, isi aminteste, dupa care rezultatele au venit firesc: campion national la juniori in 2001, campion national absolut la clasa 125 cmc in 2003, campion balcanic la clasa 125 cmc in 2004, locul 3 in Campionatul Europei Centrale in 2005. In 2006 a cochetat cu Campionatul Mondial de motociclism viteza, dupa care in urmatoarele doua sezoane a devenit un obisnuit al motogp. In afara motociclismului, Robert e un om obisnuit: ‘Imi place sa ies in timpul liber prin oras, dar nu sunt un fan al cluburilor de seara. Mai merg in excursii cu prietenii, dar cel mai mult prefer sa ma relaxez’, spune Robi, care nu are o prietena.
Locul 16, cea mai buna clasare
Muresan a luat startul in 28 de Mari Premii de motociclism viteza. S-a clasat mai mereu in partea a doua a ierarhiilor si nu a obtinut nici un punct. Cel mai aproape a fost anul trecut, pe circuitul din Marea Britanie, cand a iesit al 16-lea. ‘Mi-e foarte greu sa spun cand voi obtine primele puncte, din cauza numeroaselor probleme tehnice. Eu sper ca la Brno sa fie acea cursa. Mai am sanse mari la Sachsenring, in Germania, saptamana viitoare. De ce nu am mers bine? Pentru ca mecanicii mei nu sunt pregatiti 100% pentru CM si nici echipamentul tehnic nu e foarte bun. Sper sa se schimbe datele problemei in urmatoarele etape, dupa ce am avut mai multe discutii cu sefii echipei’.
Robert Muresan concureaza in motogp pentru Grizzly Gas Kiefer Racing, echipa germana de motociclism viteza. ‘Nu e chiar ce ne-am asteptat si nu si-au indeplinit pe deplin promisiunile facute. Se pare ca, fiind o echipa nemteasca, se pune mai mult accent pe ceilalti doi piloti (n.r. – germani). Cu colegii ma inteleg bine, sunt constienti ca daca as avea un motor mai bun as fi o concurenta semnificativa’, povesteste Robert.