Iniţiativa este lăudabilă, dar importatorul acestor produse, un anumit Mohamad, reprezentant al firmei Roma Rose, din comuna Afumaţi, de lângă Bucureşti, declară că nu a semnat nici un parteneriat cu FRF pentru a putea folosi imaginea lui Mutu şi compania! Dorind să aflăm mai multe, l-am sunat pe Mohamad, dar am fost întâmpinaţi iniţial de o melodie arăbească. A doua încercare a fost cu noroc, am reuşit să vorbim, dar româna interlocutorului era una aproximativă: “Ce doreşte voi, una comanda? Câte baxuri?”. La aflarea motivului pentru care a fost sunat, a pus inevitabila întrebare: “Şi ce? Nu e voie să folosesc imagine la echipă naţională?”. Mohamad recunoaşte că nu a semnat nici un parteneriat cu FRF: “Nu am nici un contract semnat cu Federaţia Română de Fotbal. Eu am chibriturile de la Moldova, de la o firmă din Chişinău. Am cerut doar 30 de baxuri, atât, să vând mai repede”. Pe omul nostru l-a afectat criza financiară mondială: “De obicei, mă aprovizionam din China, dar acum, de când cu probleme astea la nivel mondial, m-am orientat spre Republica Moldova, că e mâna lucru mai ieftină ca oriunde! Oricum, noi ne ocupăm acum cu produse de Crăciun”, a încheiat afaceristul arab.
«Frecaţi-l într-o mişcare de du-te vino!»
Pe spatele cutiilor se află tricolorul şi nelipsitele instrucţiuni de utilizare a produsului. Deşi chibriturile ar fi fabricate la Chişinău, cuvintele sunt într-o română perfectă. “Nu lăsaţi la îndemâna copiilor!”, “ţineţi într-un loc uscat!” sau “Frecaţi chibritul urmând o mişcare de du-te vino!”, sunt îndemnurile producătorului de peste Prut. De remarcat, vârfurile chibriturilor sunt în nuanţe de roşu şi albastru, dovadă că fabricanţii nu au fost tocmai inspiraţi, uitând să adauge beţişoarelor şi culoarea galben!
Lupescu: «Vom sesiza poliţia»
Vestea că imaginea echipei naţionale este folosită fără acordul Federaţiei Române de Fotbal l-a surprins pe directorul general de la Casa Fotbalului. Ionuţ Lupescu spune că poza tricolorilor a fost folosită fără acordul FRF, care va sesiza organele abilitate. “Nu le-am dat nici un drept să folosească imaginea echipei naţionale. Aşa cum este normal, vom sesiza poliţia şi alte organe abilitate, pentru ca ei să sancţioneze acest abuz”, a declarat Lupescu.
I-au «ars» cu chibriturile, dar pot stinge «focul» cu bere
De-a lungul vremii, federaţia a semnat parteneriate bănoase, unul dintre ele cu Bergenbier. Înainte de campania de calificare la Euro 2008, producătorul de bere a lansat o serie de cutii de 0,5 litri, imprimate cu faze de joc şi chipurile fotbaliştilor tricolori. Noul început de drum a fost ilustrat, nereuşit însă, cu Adrian Ilie, retras atunci din activitate, cu Petre Marin şi Andrei Cristea, dar şi cu Rădoi, care era accidentat! “Avem tot dreptul să folosim imaginile fotbaliştilor echipei reprezentative”, replica la acea vreme Mircea Sandu, şeful FRF. Acum, însă, a fost “ars” de moldoveni, dar poate stinge totul cu o bere. Bergenbier! Că tot a rămas sponsor al federaţiei.