Deşi bolidul e dotat cu un motor ce dezvoltă aproape 360 CP şi poate atinge 250 km/h, Morariu recunoaşte că este un şofer prudent şi nu a vrut niciodată să forţeze limitele unui autovehicul. “Am încercat multe maşini, dar am achiziţionat-o pe aceasta, nu din cauza motorului sportiv, ci, mai degrabă, a raportului calitate-preţ. Cel mai lung drum parcurs cu ea a fost până la Constanţa, pe autostradă. Îmi plac maşinile nervoase, dar nu abuzez de noroc, aşa că am mers în limitele normale. M-a costat în jur de 80.000 de euro şi m-a cucerit prin design, sistemul Quattro şi confortul oferit”, ne-a declarat şeful COSR.

Fostul component al naţionalei de rugby vorbeşte şi despre primul său autovehicul. “Prima mea maşină a fost o Dacia 1300, lăsată de tatăl meu după ce el şi-a cumpărat una 1310. Cu ajutorul unui coleg de la Griviţa, i-am adăugat câteva îmbunătăţiri. Pot spune că i-am făcut un tunning primitiv. Se întâmpla în 1982, după ce m-am stabilit în Franţa. Au urmat un Ford Fiesta, apoi o Fiesta XR2, care era varianta sport. La începutul anilor 90, aveam deja un Golf 2 GTI, una dintre preferatele mele. În ultimii ani, am trecut pe autovehicule cu tracţiune integrală, precum Nissan Terrano, Nissan Patrol, Mercedes ML sau Range Rover, deoarece mi-am dat seama că stabilitatea şi siguranţa sunt foarte importante”, spune Morariu.

Dotările originale ale bolidului

  • sistem de navigaţie şi informare pentru şofer
  • sistem de monitorizare a presiunii pneurilor
  • sistem audio cu autoreglare a volumului, în funcţie de viteză

Morariu, rugbist şi inginer

În vârstă de 47 de ani, Morariu este un fost jucător de rugby. A jucat la Griviţa Roşie şi a participat la trei turnee de juniori FIRA (Campionat Mondial de juniori), fiind chiar căpitanul echipei, la ediţia din 1980, din Tunisia. A fost selecţionat de 20 de ori la naţionala B şi de cinci ori în prima reprezentativă a României.

În 1987, a rămas în Franţa, după un turneu al echipei sale, evoluând pentru ASPTT Paris. Revenit în ţară, a devenit preşedintele Federaţiei Române de Rugby (2001-2003), iar între anii 2003-2004 a fost la şefia Agenţiei Naţionale pentru Sport.

Pe data de 15 noiembrie 2004, a devenit preşedinte al COSR, deţinând, din 2004, şi postul de vicepreşedinte al Federaţiei Internaţionale de Rugby Amator. Octavian Morariu este de profesie inginer constructor de poduri, după ce a absolvit în 1987 facultatea ca şef de promoţie.

 
 

Urmărește-ne pe Google News