Drumul ales a fost Bucuresti-Tg. Mures si retur. Masina iti ia ochii de la prima vedere, pentru ca difera mult de vechiul Passat. Atat la design cat si la marime, spatiu interior si confort.
Pretul de plecare este de 16.200 de euro, fara taxe, pentru motorul pe benzina de 1,6 litri cu echipare Trendline. Aceasta echipare include printre altele airbag pentru sofer si pasager, servodirectie reglabila in functie de viteza si aer conditionat. Echipa Libertatii a testat variantele cu motor de 2.0 FSI (150 CP) si 1.9 TDI (105 CP). FSI-ul are un vadit caracter sportiv, mai ales daca schimbi vitezele la peste 4.000 de rotatii pe minut. Cel mai important e ca masina este foarte stabila in curbe, iar suspensia e destul de fina incat sa nu te zdruncine prea tare la toate gropile de pe Valea Prahovei. Consumul mediu obtinut de noi a fost de 12 litri la suta, in conditiile in care masina a fost supusa unui regim de mers supersportiv. In mod normal, consumul mediu este de 8-9 l /100 km.
Totusi, cel mai cautat motor de la Passat e TDI. Noul Passat dispune de un 1,9 TDI (105 CP), iar in curand va aparea pe piata motorul de 2.0 TDI (140 CP). Passatul TDI disponibil acum are un pret de plecare de 17.255 de euro (fara taxe). Consumul mediu dat de producator este de 5,8 l de motorina la suta de kilometri, fapt constatat si de noi. In cei 700 kilometri parcursi, masina a consumat putin peste jumatate din rezervor, adica in jur de 40 de litri de motorina. Trebuie spus ca si in acest caz masina nu a fost menajata deloc si nici rodajul nu era facut. Garantia oferita la toate versiunile este de 24 de luni, fara limita de kilometri si 12 ani la perforarea caroseriei. Vopseaua este garantata 3 ani.