Ene (Nissan Silvia S14) l-a învins în battle-ul pentru locul 3 de la etapa din Slovacia chiar pe viitorul campion. „Am pierdut cu scorul de 7-3 în prima tură și eram dezamăgit și descurajat, dar nu am renunțat, așa că în cea decisivă am mers pe principiul ‘Totul sau nimic sau, așa cum spunem noi drifterii ‘Go hard or go home. După o inițiere perfectă la 150 de kilometri la oră, am mers tot traseul cu piciorul apăsat la maximum pe accelerație, iar Matuszwski nu m-a mai văzut de fum și a ieșit de pe traseu, așa că am câștigat eu cu 10-0 și am terminat pe podium”, a spus noul vicecampion continental.
„Nici mie nu mi-a venit să cred!”
Până să ajungă în finala mică, Ene, locul 11 în calificări, i-a învins pe Rafal Podbielski, Mateusz Pach și Corinna Graff, pierzând în Top 4 cu Bartek Rosiak, cel care a beneficiat de o mașină net superioară (BMW E30 cu motor LS turbo de 700cp). În total, în sezonul 2016 din Pro 2 Series au concurat nu mai puțin de 100 de piloți de pe întreg continentul. „Inițial, obiectivul nostru a fost clasarea în Top 15, dar încrederea pe care am primit-o din partea tuturor m-a făcut să îmi depășesc limitele știute. Nici mie nu mi-a venit să cred de ce sunt în stare. Am mers tot mai bine de la etapă la etapă, deși am fost la prima participare pe acele circuite. Le mulțumesc lui Gabriel Grigore, Silviu Zanfirachi, Cosmin Gabriel, Miklos Laszlo și Costel Crețu, dar și sponsorilor care m-au susținut în permanență. Sperăm să revenim și la anul în King of Europe chiar dacă bugetul reprezintă o mare problemă în momentul de față”, a spus Ene.
Reușita lui Ene este a patra performanță notabilă pentru driftul românesc pe plan internațional după ce Călin Ciortan și Nicolae Dobre au devenit de două ori campioni continentali pe echipe în King of Europe, iar Ramona Rusu a devenit Queen of Europe în 2013 în competiția dedicată femeilor-pilot.
În cadrul etapei din Slovacia, un alt român, Vlad Stănescu, a ajuns până în Top 32 la Pro 2 Series. În divizia superioară, Pro Series, care a programat un total de 8 etape în 2016, față de cele 4 la Pro 2, Călin Ciortan, cel mai bine cotat pilot român, s-a clasat în Top 16. Vicecampion în România anul acesta în Campionatul Național organizat de Romanian Drift Community, acolo unde au fost prezenți și 20 de bulgari, Krasimir Stefanov a terminat pe podium cursa din Slovacia.