David Tarța, în vârstă de 12 ani, este elev la Școala Gimnazială Nicolae Iorga, din Baia Mare. În ciuda vârstei fragede, concurează în competiții de automobilism de patru ani și a câștigat nenumărate premii.
David conduce de la vârsta de 6 ani, iar în competiții auto a început să participe acum 4 ani. La 7 ani s-a apucat de karting, la îndemnul tatălui său, Ioan Tarța. Impresionant este faptul că la patru ani se dădea cu motorul și cu ATV-ul. La 8 ani era campion în Ungaria la karting, la 80 cmc. Primul rezultat semnificativ l-a avut la Hungaroring, în Mogyoród unde a obținut locul 1 la juniori.
Campion la doar 12 ani
La doar 12 ani, David Tarța a ajuns campion național la juniori în Campionatul Național de Rally Sprint (viteză pe circuit) organizat de ACR (Automobil Clubul Român). David a mai participat la Rally Raid, care se desfășoară pe suprafață de macadam, dar și la VTM (Campionatul de Viteză în Coastă). În 2014 a participat la 28 de etape.
Licență și în Ungaria
În România mai există copii care participă la raliuri, dar nici măcar unul nu are licență de pilot, în afară de David. În ciuda faptului că participă la atât de multe competiții, puștiul minune nu s-a limitat la România. Anul trecut a participat la RallyCross în Campionatul Național al Ungariei și la FIA Central Europe Rally Zone, tot în țara vecină.
A mai concurat în Raliul Sibiului în sincron, la slalom paralel, tot pe macadam.
Deși are doar 12 ani, David participă și la competiții care nu au categorii de juniori, și le și câștigă! S-a impus în Raliul Zăpezii de la Cavnic, la începutul acestui an, și în Campionatul Național de Rally Raid.
Cel mai tânăr pilot din țară
În 2014, David Tarța a primit premiul FRAS pentru cel mai tânăr pilot licențiat în România. Vârsta minimă la care poți deveni pilot este 11 ani. David are de asemenea și licență MNASZ și poate concura în competițiile din Ungaria.
”Anul trecut a primit o mașină nouă de la sponsori. David a început să concureze cu un Suzuki Swift 1.3. În multe curse, ceilalți concurenți aveau mașini de 4.000-5.000 cmc. Sponsorii i-au făcut cadou anul trecut o mașină nouă, tot un Suzuki Swift. Vechea mașină rămâne la macadam, iar cea nouă trece la asfalt pentru că este mai puternica„, spune David.
Nu are nevoie de curaj … e inconștient
David Tarța e conștient că în mâinile lui stă viața sa și a copilotului, dar și mașina, și că el este responsabil. Băiatul dă dovadă de o mare maturitate.
“La Rally Raid, la Rodna, l-am avut copilot pe Attila Hajos, care are o fetiță de 11 ani. Când am urcat în mașină, tatăl meu mi-a zis ca sa nu uit că aceea fetiță îl așteaptă acasă viu si nevătămat. I-am multumit lui Attila pe Facebook pentrut încrederea acordată și pentru curaj și un prieten de al lui a comentat: “Nu are nevoie de curaj, e inconștient”.