Țiriac Collection include peste 170 dintre modelele auto şi moto expuse în spaţiul consacrat din Otopeni (Calea Bucureştilor nr. 289). Simona Halep a observat că fostului jucător de tenis îi lipsește un… Trabant. Și i l-a făcut cadou, chiar cu un autograf.

Într-un interviu pentru ELLE, Halep mărturisea: ”Când eram junioară, mă gândeam că o să consider că sunt o jucătoare bună de tenis atunci când domnul Țiriac o să vină special și o să se uite la un meci de-al meu. S-a întâmplat acum câțiva ani și pot spune că mi-a dat o mare încredere că pot ajunge la cel mai înalt nivel din tenis”.

Relația dintre jucătoarea de 26 de ani, liderul ierarhiei WTA, și omul de afaceri a evoluat, Țiri fiind azi unul dintre sfătuitorii apropiați ai constănțencei. Care i-a făcut un cadou surprinzător.

Trabantul este o maşină care, în ciuda dimensiunilor şi capabilităţilor tehnice reduse, a rămas întipărită în memoria compatrioţilor noştri. La noi, cel mai popular model a fost Trabant 601, variantele Sedan şi Break. Un astfel de model a și fost donat de Simona Halep.

În funcție de stare, un astfel de model costă pe site-urile de specialitate între 500 și 4.000 de euro.

Cel mai scump Trabant din lume

Pe alte pieţe a mai existat şi un model mai special, Kübelwagen. Această variantă a fost lansată în 1966 şi era un jeep de culoare verde, fără uşi, care cel mai probabil a fost produs pentru armată. Un astfel de model este de vânzare aproximativ 12.000 de euro. Proprietarul lui menţionează despre acest Trabant că are 24.200 de kilometri la bord şi că a fost restaurat de o firmă specializată.

Fabrica de la Zwickau s-a închis în 1991, după ce a produs peste 3.000.000 de euro

Trabant a fost un automobil care a fost produs în fosta Republică Democrată Germană, în perioada 1957-1991. Fabrica „VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau” s-a închis pe 31 aprilie 1991. La Zwickau au fost produse în total 3.051.385 de automobile Trabant. În perioada de fabricație, autoturismele erau exportate în fostele țări socialiste, cele mai multe trabanturi fiind exportate în Cehoslovacia, Polonia, Ungaria și Republica Socialistă România. În ținuturile unde se vorbea germana, autoturismul era numit Trabi (Trabbi). În prezent, el a devenit un obiect de colecție pentru amatorii de automobile istorice.

În martie, galeria Țiriac Collection a fost reamenajată şi completată cu maşini care nu au mai fost prezentate. Pentru a evidenția mai bine diversitatea exponatelor și originea mărcilor prezentate, vehiculele au fost grupate în funcție de țările de proveniență.

Cei interesați pot descoperi autovehicule istorice și noi, distribuite pe zone dedicate unor state precum Franța, Germania, Marea Britanie, Italia și SUA. Acestora li se adaugă o zonă special gândită pentru mașinile foarte puternice, precum modele Ferrrari, Porsche sau Ford care au scris istorie în clasele lor, și un spațiu configurat să îl poarte pe vizitator într-o călătorie în jurul Globului, unse se regăsesc mașini din țări precum Japonia, Irlanda sau Suedia. 

Odată cu noua amenajare a spațiului, la Țiriac Collection au fost expuse și o serie de autovehicule din colecția lui Ion Țiriac care nu au mai fost prezentate până acum publicului, precum Chevrolet Corvette 35th Anniversary din anul 1988, Chevrolet Corvette 40th Anniversary din 1993, Ford GT Coupe din 2005 sau Ford Mustang Shelby GT500 din 1969.

Anul trecut, galeria Ţiriac Collection a lansat o aplicaţie proprie pentru smartphone, care include peste 170 dintre modelele auto şi moto expuse în spaţiul consacrat din Otopeni.

Foto și video: Vlad Chirea


Citiți și:

VIDEO / Ultimele intrări în colecția de automobile a lui Ion Țiriac – GALERIE FOTO

Un autoturism Duesenberg din cadrul Țiriac Collection a fost premiat la Concursul Villa dEste

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News