Niciun pilot de F1 nu a câștigat Marele Premiu al Monaco de câte ori a făcut-o Ayrton Senna în cariera sa încheiată prematur. Dar unul dinte cele mai memorabile curse făcute de brazilian a fost cea din 1984, prima de pe circuitul de la Monte Carlo.
Atunci, Senna, la doar 18 ani, a terminat al doilea, dar felul în care sa pilotat, cum a reușit să-l ajungă din urmă pe Alain Prost, atunci pilot la mult mai puternica McLaren, a atras atenția asupra sa și a fost considerat momentul zero al uneia dintre cele mai celebre rivalități din istoria sportului.
Victoria de atunci i-a revenit lui Prost după ce directorul cursei a decis încheierea acesteia după doar 31 de tururi, din cele 76 prevăzute inițial, dar prestația lui Senna a fost cea care a impresionat cu adevărat. După acel moment, atât Senna cât și rivalul său francez au continuat să câștige cursa de la Monte Carlo, brazilianul de șase ori și Prost de patru.
Chiar dacă cursa din 84 ar fi fost lăsată să continue, este posibil ca tânărul Senna să nu fi reușit să ajungă la final din cauza suspensiei avanpostului care era puternic deteriorată. Dar între timp, mașina a fost restaurată și adusă din nou la forma pe care o avea în momentul său de glorie și, 34 de ani mai târziu, a fost vândută la o licitație organizată de Bonhams în Monaco.
Pe 1 mai 1994, legedarul pilot brazilian și-a pierdut viața în timpul unei curse. Era turul 7 al Marelui Premiu de Formula 1 a statului San Marino, când bolidul brazilianului a pierdut aderența și a lovit parapetul, în curba denumită Tamburello. În urma teribilului impact, Senna și-a pierdut viața. Era 1 mai 1994, ziua pe care iubitorii sporturilor cu motor n-o pot uita vreodată
Citește și: Apogeul creşterii economiei în România s-a încheiat (Bloomberg)