In ultimii ani, tot mai multi piloti cer intarirea masurilor de securitate, pentru a preveni accidentele mortale.
Marele Premiu al Australiei a avut parte de un incident serios, in urma caruia Ralf Schumacher a efectuat un zbor, cu tot cu monopostul Williams, peste masina lui Rubens Barrichello.
Norocul germanului a constat in repetatele teste de rezistenta la care este supus un bolid de Formula 1, inainte de inceperea sezonului. Intre 1963 si 1983, 15 piloti si-au pierdut viata in accidente petrecute pe circuite. In cele aproape doua decenii trecute de atunci, nu au mai decedat decat doi sportivi: Ayrton Senna si Roland Ratzenberger, ambii morti la Marele Premiu al San Marino, in 1994.
Teste pentru rezistenta la impacturi frontale, din partile laterale sau chiar la loviri primite din spate sunt efectuate la viteze apropiate de cele cu care se alearga pe piste, iar deformarea sau dezintegrarea monopostului trebuie sa se inscrie in anumiti parametri.
Pentru ca testele sa fie tinute sub o observatie cat mai stricta, in cockpit este asezat un manechin cu o greutate apropiata de a pilotului, care are mai multi senzori atasati de el.
Intre echipa si centrul de testare exista un acord de confindetialitate, astfel incat filmul probelor de rezistenta sa nu fie dezvaluit team-urilor rivale. O data trecute examenele, sasiul este avizat de FIA prin atasarea unui marcaj cu vopsea. Din acel moment, sasiul, in valoare de 115.000 de dolari, este bun pentru a fi utilizat in curse.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!