Nadal a intrat in Top 10

Asemenea lui Ballesteros, Nadal are charisma, talent si fizic atractiv pentru fani, sponsori si fotografi. Partidele disputate de tenismanul originar din Mallorca au fost singurele care au facut ca terenul central al complexului din Barcelona sa fie neincapator.
Popularitatea lui Rafa a atins asemenea cote incat orice aparitie a sa in public necesita un sistem de securitate sever pentru a-l proteja pe adolescent de hoardele de admiratori. Cu parul sau lung, de culoare castanie, cu tricouri in nuante portocalii, fara maneci, si cu bandana pe cap, Nadal e una din figurile emblematice ale marketingului in sport. Nike l-a situat in centrul campaniei sale publicitare din Spania, folosind sloganul “Tennis has changed – get used to it” (n.a. Tenisul s-a schimbat – obisnuieste-te cu asta). Membru al echipei de Cupa Davis a Spaniei, castigatoare a trofeului in 2004, Nadal a fost foarte aproape de a-l invinge pe Roger Federer, liderul ATP, in finala de la Key Biscayne. Apoi a devenit cel mai tanar jucator, dupa Michael Chang in 1990, care s-a impus pe zgura de la Monte Carlo, iar succesul de la Barcelona l-a propulsat in Top 10, devenind cel mai bine clasat jucator iberic. Cu 25 de victorii si doar doua infrangeri in 2005 pe zgura, Rafael se anunta unul din marii favoriti la castigarea Trofeului Muschetarilor la Roland Garros.
Succesele sunt cele care asigura ridicarea cotei de interes, iar prima victorie a asturianului – Grand Prix-ul Ungariei 2003 – a avut acelasi efect asupra popularitatii Marelui Circ precum un bulgare de zapada. F1 nu era televizata in direct in Spania pana la aparitia lui Alonso.

Alonso a amanat finala Openului Barcelonei

Varful de audienta – peste sapte milioane de telespectatori – inregistrat in timpul cursei de la Imola, in urma cu doua saptamani, rivalizeaza cu numarul de privitori pe care il are un derby Real Madrid – Barça.
Mai mult, o dovada in sustinerea a ceea ce inseamna acum Alonsomania a fost intalnita la finala Openului Barcelonei. Publicul venit sa asiste la ultimul act, meci intre Rafael Nadal si Juan Carlos Ferrero – deci tot doi spanioli -, a stat pe aleile centrului de tenis din capitala Catalunyei pentru a urmari pe ecrane gigant finalul cursei din San Marino. Chiar si cei doi tenismeni au cerut amanarea meciului cu o jumatate de ora pentru ca nu se putea dezlipi din fata televizoarelor aflate in vestiarele jucatorilor. Fotbalistii lui Santander si-au lasat antrenorul de izbeliste la sedinta tehnica dinaintea meciului cu La Coruña. Motivul? Au vrut sa vada ultimele tururi in care Alonso i-a rezistat lui Schumacher.
Fernando si viata lui privata fac o concurenta acerba unor staruri ale Spaniei precum fotbalistul Raul (Real), baschetbalistul Pau Gasol (NBA; Memphis Grizzlies) sau motociclistul Dani Pedrosa (clasa 250 cmc, Honda). Copiii isi petrec timpul in pauzele de la scoala facand schimb de cartonase si abtibilduri cu figurile pilotilor de F1, in timp ce monopostul Renault pilotat de Alonso – versiunea redusa la scara si cu telecomanda – este una din cele mai bine vandute jucarii.
Imaginea pilotului iberic a impanzit panourile de reclama din principalele orase, in timp ce Renault inregistreaza vanzari masive ale automobilelor sale. Biletele pentru Grand Prix-ul Spaniei – atatea cate mai erau disponibile – s-au epuizat cu viteza luminii, orice conational dorind sa asiste pe viu la succesul lui Fernando.

 
 

Urmărește-ne pe Google News