Hernik este al cincilea concurent care moare de la mutarea raliului în America de Sud, în 2009, și al 24-lea de la apariția cursei, în 1979.
Michal Hernik, pilot KTM, a fost găsit fără viață la 300 de metri de pistă, la ora locală 16,03, potrivit organizatorilor. Polonezul nu purta casca, a precizat directorul raliului, Etienne Lavigne, care a precizat că motocicleta lui Hernik nu prezenta urme de accident.
În urma pierderii semnalului emis de baliza de localizare a concurentului, la ora locală 14,37, și constatând absența lui Hernik din bivuacul de sosire, la 15,16, conducerea cursei a trimis un elicopter pe traseu. Medicul aflat la bordul aparatului de zbor a putut doar să constate moartea pilotului, care ocupa marți dimineața locul 84 în clasament.
La 39 de ani, Michal Hernik era debutant la Dakar, după ce participase anul trecut la Abu Dhabi Desert Challenge și la Raliul Marocului în 2013.
De la mutarea Raliului Dakar în America de Sud, doar la edițiile din 2010 și 2011 nu au fost înregistrate decese ale concurenților, francezul Pascal Terry pierzându-și viața în 2009, argentinianul Jorge Martinez Boero în 2012, francezul Thomas Bourgin în 2013 și belgianul Eric Palante în 2014, toți motocicliști.
De asemenea, Raliul Dakar 2015 a adus surprize plăcute şi pentru cei doi români care ne reprezintă ţara. Astfel, în etapa a treia, românul Mani Gyenes, care participă la clasa moto, a reuşit să se claseze în primii 50 (locul 40) de concurenţi din 160, în vreme ce al doilea român de la Dakar 2015 – Marcel Butuza – a terminat a treia zi pe locul 76.
În urma acestor rezultate, Gyenes a urcat la general pe locul 45, la 2 h 18 min 13 sec de lider, iar Butuza se află pe 69, la 3 h 27 min 10 sec.