michalHernik03epa

Creatorul întrecerii s-a prăbuşit cu elicopterul

Printre victimele raliului-raid se numără şi Thierry Sabine, cel care a avut ideea organizării lui în anii 70. Pe 14 ianuarie 1986, acesta a urcat în elicopterul care a plecat în căutarea unor piloţi rătăciţi în zona deşertică din Mali. Prins într-o furtună de nisip, aparatul de zbor nu a mai avut repere de orientare şi s-a izbit de o dună. Pe lângă Sabine, atunci şi-au pierdut viaţa muzicianul Daniel Balavoine, ziarista Nathalie Odent, pilotul Francois-Xavier Bagnoud şi tehnicianul radio Jean-Paul Le Fur. Doi ani după aceea, în 1988, a avut loc ediţia cu cele mai multe victime din Dakar. Atunci şi-au pierdut viaţa opt oameni: trei sportivi, doi ziarişti, doi copii şi o spectatoare.

Iată accidentele grave produse în istoria raliului-raid:

1979 – 1 mort
Motociclistul Patrick Dodin şi-a pierdut viaţa după o căzătură la startul etapei Agadez-Tahoua. El încerca să-şi fixeze casca şi s-a dezechilibrat din acest motiv. 1981 3 morţi. Trei ziarişti italieni au decedat într-un accident produs la câţiva kilometru după In Salah.

1982 – 3 morţi
Olandezul Bert Oosterhuis a murit tot din cauza unei căzături cu motocicleta sa, înainte de a ajunge în In Ecker. Ziarista Ursula Zentsch (Le Point) şi-a pierdut viaţa lovită de un camion de realimentare. Un copil din Mali a fost lovit mortal de un concurent.

Crima pasională din lumea bună a Bucureștiului care a rămas nerezolvată și la 90 de ani distanță. Cum a sfârșit Tita Cristescu, prima Miss România
Recomandări
Crima pasională din lumea bună a Bucureștiului care a rămas nerezolvată și la 90 de ani distanță. Cum a sfârșit Tita Cristescu, prima Miss România

1983 – 1 mort
Motociclistul Jean-Noel Pineau a căzut pe o zonă de bitum în timp ce se îndrepta spre Ouagadougou. Nu a mai putut fi salvat.

1984 – 1 mort
Pe când trecea prin Burkina Faso, Dupart a încercat să evite un motociclist care i-a ieşit în faţă, însă automobilul său, Range Rover, a intrat în spectatori. O femeie a fost ucisă.

1985 – 1 mort
Un copil este omorât în Nigeria de către un pilot care a încercat să evite un grup de spectatori aflaţi pe marginea pistei de rulare.

1986 – 6 morţi
În etapa de legătură spre oraşul francez Sete, motociclistul japonez Yasuo Kaneko îşi pierde viaţa într-un accident. Pe 14 ianuarie, într-un accident de elicopter îşi pierd viaţa Thierry Sabine, iniţiatorul raliului-raid, cântăreţul francez Daniel Balavoine, jurnalista Nathaly Odent, pilotul Francois Xavier Bagnoud şi tehnicianul radio Jean Paul Lefur.

 elicopter

1987 – 1 mort
Fost copilot de raliuri, Henri Mouren moare la volanul unei maşini a presei în timp ce străbătea un tronson de legătură spre Tidjika.

1988 – 8 morţi
Kees Van Loevezijen, navigatorul lui Daf de Van de Rijt, este lovit de un camion şi moare pe loc. Într-o coliziune şi-a pierdut viaţa Patrick Canado, colegul lui Rene Boubet, iar motociclistul Jean-Claude Huger este victima unei căzături pe tronsonul de legătură dintre Rombouctou şi Nampala. Un tribut de sânge au plătit şi cei care nu participau direct la cursă. În acest an au murit doi ziarişti, doi copii şi o femeie.

Trecerea la ora de iarnă. Când a apărut conceptul și cum a evoluat de-a lungul timpului. Dr. Richard Constantinescu: „Un experiment social cu implicații adânci” | Interviu
Recomandări
Trecerea la ora de iarnă. Când a apărut conceptul și cum a evoluat de-a lungul timpului. Dr. Richard Constantinescu: „Un experiment social cu implicații adânci” | Interviu

1990 – 1 mort
Jurnalistul Kaj Saminen a decedat într-un accident.

1991 – 1 mort
Charles Cabannes, pilot francez al unui camion de asistenţă, este împuşcat mortal în Mali, într-o zonă de conflict armat.

1992 – 3 morţi
Aflaţi în drum spre Sabha (Libia), Jean-Marie Sounillac şi Laurent Le Bourgeois se răstoarnă cu maşina de asistenţă, de câteva ori, şi nu mai pot fi salvaţi. Motociclistul Gilles Lalay moare după ce este lovit de ambulanţă!

1994 – 2 morţi
Belgianul Michel Sansen nu mai poate fi readus la viaţă după ce se rostogoleşte cu motocicleta pe o şosea de legătură. În accident moare şi un copil aflat lângă drum. 1996 2 morţi. Camionul condus de Laurent Gueguen explodează în timp ce traversa o zonă disputată de guvernul din Maroc şi un grup de rebeli. Se pare că acesta a călcat peste o mină. Un copil este ucis de un motociclist în Guineea.

1997 – 1 mort
Motociclistul amator Jean Pierre Leduc moare în Mali.

1998 – 5 morţi
În apropiere de oraşul Dakar automobilul în care se afla echipajul Bouney – Aliphat se ciocneşte cu un vehicul care venea din sens opus şi încerca o depăşire. Cei cinci ocupanţi ai maşinii de şosea au murit.

1999 – 1 mort
Pe un tronson de legătură, o camionetă a jandarmeriei din Burkina Faso s-a lovit cu o maşină care participa în Dakar. Un jandarm şi-a pierdut viaţa.

Culmea interceptărilor. Fost șef de la Imigrări Caraș-Severin, acuzat de corupție, înregistrat de DNA în timp ce vorbește singur: „Care … e ăsta!? Nu înțeleg”
Recomandări
Culmea interceptărilor. Fost șef de la Imigrări Caraș-Severin, acuzat de corupție, înregistrat de DNA în timp ce vorbește singur: „Care … e ăsta!? Nu înțeleg”

2002 – 1 mort
Preparator al maşinilor echipei Toyota Trophy, Daniel Vergnes şi-a pierdut viaţa în timp ce se îndrepta spre sosirea în etapa a 11-a din Mauritania.

2003 – 1 mort
Navigatorul Bruno Cauvy moare în ultima etapă din Libia, pe când se traversa o zonă cu dune.

2005 – 3 morţi
Spaniolul Jose Manuel Perez (foto jos) moare la patru zile după ce a căzut cu motocicleta în Mauritania. Dublu câştigător al Dakar-ului la moto (2001 şi 2002), italianul Frabrizzio Meoni nu poate fi salvat după o căzătură cu motocicleta suferită în etapa a 11-a, între Atar şi Kiffa (Mauritania). În aceeaşi zi, o fetiţă de cinci ani este călcată de un camion de asistenţă care avea să părăsească Dakar-ul după câteva zile.

JoseManuelPerez02epa

2006 – 3 morţi
Victima unui traumatism cervical, motociclistul australian Andy Caldecott (KTM, foto jos) moare după un accident suferit tot în Mauritania. Doi copii îşi pierd viaţa loviţi de o maşină de concurs, respectiv de un camion de asistenţă.

AndyCaldecott01epa

2007 – 3 morţi
Pilotul Jean-Charles Ghnassia a murit în condiţii ciudate. Alţi doi motociclişti, Elmer Symons şi Eric Aubijoux, şi-au pierdut viaţa în această ediţie.

PascalTerry01epa

2009 – 3 morţi
Motociclistul Pascal Terry (foto sus) se rătăceşte într-o zonă aridă şi, după o căutare îndelungată, este găsit fără suflare. Doi pasageri ai unui automobil care nu participa la cursă au murit în urma ciocnirii cu un camion de asistenţă pe o şosea din Chile.

2010 – 1 mort
O spectatoare de 28 de ani moare după ce un automobil 4×4 iese în decor şi o loveşte. Alţi câţiva oameni sunt răniţi mai mult sau mai puţin grav. 2011 3 morţi. Un argentinian şi doi chilieni au murit electrocutaţi. Ei făceau parte din personalul auxiliar al raliului-raid.

2012 – 1 mort
Argentinianul Jorge Boero (foto jos) şi-a pierdut viaţa în prima etapă. El a decedat în urma unui stop cardiac suferit după o căzătură suferită la kilometrul 55 al probei speciale.

Jorge Boero01epa

2013 – 3 morţi
Şoferul unui taxi şi un pasager au murit pe o şosea din Peru, la 10 km de graniţa cu statul Chile, după ce automobilul în care se aflau s-a ciocnit frontal cu un camion de asistenţă tehnică. Un alt taxi a fost avariat ieşind în decor după ce a încercat să evite coliziunea. Vineri, pe un tronson de legătură, Thomas Bourgoin s-a ciocnit cu o maşină a poliţiei din Chile care venea din sens opus.

2014 – 3 morţi
În ciuda măsurilor de securitate sporite de la an la an, un motociclist a pierit pe traseul sud-american. Accidentul s-a produs în etapa cu numărul 5, între Chilecito şi Tucuman (Argentina), fiindu-i fatal motociclistului belgian Eric Palante (foto jos, 50 de ani), care se afla la a 11-a participare în raliul-raid Dakar. Tot atunci, patru jurnalişti care relatau despre întrecere au căzut cu maşina lor într-o râpă adâncă de o sută de metri. Cei doi de pe locurile aflate în faţă au murit, iar ceilalţi au scăpat ca prin minune.

EricPalante01epa

2015 – 1 mort
Aflat la prima participare în Dakar, polonezul Michal Hernik (39 de ani) a fost găsit fără suflare lângă motocicleta sa şi fără casca de protecţie pe cap. El rătăcise drumul, iar organizatorii au trimis un elicopter şi o maşină în căutarea lui când au constatat că baliza de localizare prin satelit montată pe motorul său nu mai emitea niciun semnal. Hernik este cel de-al 24-lea concurent care moarte în istoria de 36 de ani a competiţiei, respectiv a 65-a persoană ce-şi pierde viaţa.

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Kamala Harris vs Donald Trump. Ce arată ultimele sondaje dinaintea alegerilor prezidențiale din SUA
Știrileprotv.ro
Kamala Harris vs Donald Trump. Ce arată ultimele sondaje dinaintea alegerilor prezidențiale din SUA
La așa veste nu se mai gândea nimeni acum! Ce a decis INSTANȚA în ceea ce-i privește pe Anamaria Prodan și Laurențiu Reghecampf după 3 ani de procese. Acuzații din ce în ce mai grave
Viva.ro
La așa veste nu se mai gândea nimeni acum! Ce a decis INSTANȚA în ceea ce-i privește pe Anamaria Prodan și Laurențiu Reghecampf după 3 ani de procese. Acuzații din ce în ce mai grave
Sanda Țăranu, dezvăluiri după moartea Deliei Budeanu. Erau sau nu rivale?  „Fiecare avea frumusețea ei”. De ce nu a fost la înmormântare
Libertateapentrufemei.ro
Sanda Țăranu, dezvăluiri după moartea Deliei Budeanu. Erau sau nu rivale? „Fiecare avea frumusețea ei”. De ce nu a fost la înmormântare
Cum scapi de ploșnițe: aceasta e cea mai bună soluție, conține un ingredient ieftin pe care toți românii îl au în bucătărie
FANATIK.RO
Cum scapi de ploșnițe: aceasta e cea mai bună soluție, conține un ingredient ieftin pe care toți românii îl au în bucătărie
Francezul căsătorit cu o româncă s-a mutat la București de la Paris și susține: „De asta îmi place mai mult în România”
GSP.RO
Francezul căsătorit cu o româncă s-a mutat la București de la Paris și susține: „De asta îmi place mai mult în România”
Ce salariu trebuie să ai pentru un credit de 10.000 de euro luat pe 5 ani. Cât e rata, de fapt, dacă ai cont și card la Banca Transilvania
FANATIK.RO
Ce salariu trebuie să ai pentru un credit de 10.000 de euro luat pe 5 ani. Cât e rata, de fapt, dacă ai cont și card la Banca Transilvania
Cum arată, la aproape 60 de ani, Fernando Colunga, actorul din telenovela 'Esmeralda'. Celebrul Jose Armando e adeptul operațiilor estetice / Foto
Unica.ro
Cum arată, la aproape 60 de ani, Fernando Colunga, actorul din telenovela 'Esmeralda'. Celebrul Jose Armando e adeptul operațiilor estetice / Foto
Prețul aurului atinge NIVELURI RECORD în 2024: Cum poți PROFITA ȘI TU de această creștere
Financiarul.ro
Prețul aurului atinge NIVELURI RECORD în 2024: Cum poți PROFITA ȘI TU de această creștere
Reacţia unei turiste străine care vede pentru prima dată o luptă între gladiatori, în România: "Sunt impresionată"
Observatornews.ro
Reacţia unei turiste străine care vede pentru prima dată o luptă între gladiatori, în România: "Sunt impresionată"
Horoscop 27 octombrie 2024. Balanțele au parte de o zi destul de agreabilă, dar care le îndeamnă mai mult spre partea practică a lucrurilor
HOROSCOP
Horoscop 27 octombrie 2024. Balanțele au parte de o zi destul de agreabilă, dar care le îndeamnă mai mult spre partea practică a lucrurilor

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI