Răzvan Burleanu a continuat seria dezvăluirilor lansate împotriva lui Ionuț Lupescu, Florin Prunea și Mircea Sandu. Burleanu l-a atacat direct pe contracandidatul său la șefia FRF că a semnat pentru achiziționarea unor ceasuri de lux din banii FRF. Ionuț Lupescu a fost director general la FRF în perioada 2005 – 2011.
Iată, mai jos, comunicatul integral publicat pe razvanburleanu.ro.
Episodul 2 – Lupescu, Prunea & Nașu cumpără ceasuri de lux din banii FRF
Ne-am reamintit “jurământul de credință” al lui Lupescu în fața Nașului, când primea în 2005 privilegiul de a se racorda la resursele FRF – “Toate deciziile le voi lua în urma consultărilor cu Mircea Sandu. Vom face totul în echipă” -, iar în episodul 1 am prezentat practicile Nașului „veteran” prin care făcea afaceri cu firmele sale și ale familiei, predând lecția discipolului.
După primul episod, Ionuț Lupescu nu răspunde la întrebările formulate pentru a lămuri membrii FRF. Nu-i nimic, le vom relua la final!
Am văzut că Nașu ne ia de proști: “Lupescu nu știa la ce firme sunt eu acționar”.
Păi cum, nu făceați totul în echipă, nu vă consultați? Ia să vedem, domnule Lupescu, următoarele sunt tot “însăilări ilogice”?
“Experții” lui Ionuț Lupescu
Septembrie 2008, Ionuț Lupescu este Director General FRF.
El nu știe că VISIT SRL, firma Nașului și a trezorierului FRF (culmea, cel care ar trebui să apere Federația de prădători), e aproape de maximum istoric al cifrei de afaceri, sifonând FRF. E de doar trei ani Director General la Federație!
În septembrie 2008, ca și acum, în 2018, Ionuț Lupescu voia să dea ora exactă în fotbalul românesc. Acum spune că va lucra doar cu profesioniști și experți. Ei, dar cu experți lucra și atunci!
În septembrie 2008, Directorul General FRF se duce direct la EXPERT LUXURY SRL, experți în “comerț cu amănuntul al ceasurilor și bijuteriilor, în magazine de specialitate”.
Era anul în care fotbalul românesc era zdruncinat de cazul Valiza (vă spune ceva, domnule Lupescu?), clocotea Dosarul Transferurilor, echipa națională pierduse de câteva zile acasă, cu Lituania, 0-3 în debutul preliminariilor pentru Mondial.
Dar ce contau toate acestea?
Ceasul, ceasul, cât e ceasul?
La EXPERT LUXURY SRL, Ionuț Lupescu plătește pentru 2 ceasuri Cartier și 5 ceasuri Girard o „biată” sumă de aproape 30.000 de euro. Unul din cele două ceasuri Cartier costă peste 7.000 de euro!
Scuze, am greșit. Cum să plătească Ionuț Lupescu?
Directorul General FRF a semnat pentru facturi și plăți făcute de Federația Română de Fotbal pentru aceste ceasuri de 30.000 de euro!
Iar Mircea Sandu le-a aprobat la plată și a semnat pe ordinele de plată.
Și pentru că nu există niciodată suficient de multe ceasuri de lux pentru a dezvolta fotbalul românesc, peste două luni, în decembrie 2008, apare și Florin Prunea, Director Relații Internaționale FRF. Prunea cumpără alte 3 ceasuri, Gerald Genta, Girard Perregaux și Dubey & Schaldenbrand, iar fotbalul românesc se mai îmbogățește cu 3 ceasuri de lux și pierde iar peste 10.000 de euro!
Total: 10 ceasuri, peste 40.000 de euro, o singură firmă (EXPERT LUXURY), o singură echipă Nașu-Lupescu-Prunea.
Nu există aviz de recepție sau contract ori alte detalii legate de aceste plăți efectuate din banii fotbalului românesc.
Poate că Ionuț Lupescu nu știa că managementul performant și transparent presupune aceste lucruri… La fel cum probabil ne va spune că nu știa nici că firma EXPERT LUXURY SRL avea acționar familia Castellano. Ca să vezi ce timing fericit, tocmai când fiica Nașului trăia o poveste de dragoste cu Ciro Castellano! Principiul deja consacrat: banul cheltuit rămâne în familie!
Și, culmea coincidențelor, EXPERT LUXURY SRL nici măcar nu era singura firmă a familiei Castellano de la care FRF achiziționa bunuri și servicii în acea perioadă…
POST SCRIPTUM
Federația Română de Fotbal utilizează astăzi un sistem electronic de achiziții, în care fiecare solicitare de achiziție parcurge procesul doar însoțită de o cerere justificativă, cu detalii privind destinația serviciului sau a bunului (câmp obligatoriu!), în urma verificării prețurilor pieței și a mai multor oferte.
Domnule Ionuț Lupescu, nu trebuie mie să îmi răspundeți, ci membrilor FRF! Reluăm întrebările din primul episod și completăm:
EPISODUL 2
1) Cine a avut inițiativa achiziționării acestor ceasuri, dumneavoastră, Director General FRF, Mircea Sandu, președinte FRF, sau Florin Prunea, Director Relații Internaționale FRF?
2) Ce ați făcut cu aceste ceasuri? Destinația lor a fost uzul personal? Având în vedere că valoarea lor depășește orice normă acceptată de protocol, oferirea lor ar intra în zona mitei?
3) Când ați semnat pentru plata acestor ceasuri, știați că firma EXPERT LUXURY SRL are ca acționar familia Castellano, iar fiica lui Mircea Sandu era prietena lui Ciro Castellano?
4) A existat o licitație pentru această achiziție și care e criteriul pentru care a fost aleasă firma EXPERT LUXURY SRL?
EPISODUL 1
1) În calitate de Director General al FRF, care a fost procedura de achiziție prin care FRF a lucrat cu VISIT SRL, CARPATIN SRL și grupul de firme MILENIUM?
2) Cum explicați că erau acceptate la plată facturile acestor firme, deși nu erau specificate cantități, descrierea serviciilor iar, uneori, nici prețurile?
3) Știați că aceste firme sunt deținute de Mircea Sandu, membri ai familiei lui și alți salariați FRF, având în vedere faptul că ați declarat în 2011 că ați fost și sunteți unul din cei mai loiali colaboratori pe care i-a avut Mircea Sandu?
CITEȘTE ȘI:
Buzoianul Adrian Petre, omul lui Burleanu, este inculpat într-un dosar. Care sunt ceilalți ”penali” din Adunarea Generală a FRF. Toți oamenii președintelui