Fotbal Acasa | Sport | Fotbal

Răzvan Burleanu face noi acuzații la adresa lui Ionuț Lupescu: îl acuză de manipularea comisioanelor unui contract cu o casă de pariuri

Actualizat pe 09 mart. 2018, 13:56
Comentează

Răzvan Burleanu face noi acuzații la adresa lui Ionuț Lupescu: ”Povestea unui comision marca Lupescu”. Președintele FRF în exercițiu folosește din nou blogul său pentru a-l ataca pe ”Kaiser”, de data aceasta folosindu-se de un contract cu o casă de pariuri.

Când a adus Astra Bets la FRF, Lupescu ar fi un dat comision de 15% lui Daniel Smeadă, care era partener într–o altă firmă cu sora lui Lupescu!

Textul integral publicat de Răzvan Burleanu:

”Pe 13 martie 2009, Ionuț Lupescu apare într-o conferință de presă. Anunță un sponsor pentru Liga 2. Directorul General FRF e la prezidiu alături de Daniel Smeadă, PR Manager la Astra Bettings, firma devenită partener, și anunță triumfal “un pas înainte pentru Liga 2”. Oare?

Un contract de câteva ceasuri

Contractul dintre FRF și Astra Bettings e încheiat cu o săptămână înaintea conferinței, pe 5 martie 2009, semnat de Ionuț Lupescu din partea FRF. Acest contract ar trebui să se întindă până în iunie 2011 și să aibă o valoare totală de aproximativ 400.000 de euro. Totul pare bine și frumos, doar că Federația ajunge să încaseze sub 53.000 de euro. Echivalentul a vreo 10 ceasuri din categoria celor achiziționate cu semnătura lui Ionuț Lupescu din banii FRF.

Federația primește 53.000 de euro pentru că, pe 31 iulie 2009, la câteva luni după semnarea contractului, Astra Bettings pierde licența de organizare a jocurilor de noroc ca urmare a datoriilor cumulate către Direcția Generală de Administrare Fiscală. Presa scrie de datorii ale firmei către bugetul Statului de aproximativ 10 milioane de lei. Firma falimentează.

Avea cum să știe Ionuț Lupescu, Director General FRF, că Astra Bettings e în derivă? Să vedem dacă ar fi avut cum.

“Manager” proclamat, aștept firmă în derivă

UNU. Ca un manager bun care trebuia să dorească stabilitate pentru membrii FRF și care se laudă astăzi cu “experiența și know-how-ul” său, Ionuț Lupescu s-ar fi putut interesa de situația firmei Astra Bettings. Simplu, la Ministerul Finanțelor. Dacă nu se pricepea, putea întreba prietenii experți de la SEG (Sport Evolution Group) .

Ar fi aflat că, la final de 2008, cu câteva luni înainte ca Lupescu să semneze contractul, Astra Bettings a raportat la Ministerul Finanțelor o pierdere de 4,6 milioane lei. Iar această pierdere vine la final de 2008 după ce, începând din 2001, Astra Bettings nu mai fusese niciodată pe pierdere.

Dacă nu a știut, Lupescu ne-a convins de profesionalism. Dacă a știut, atunci de ce a semnat?

Lupescu, o persoană extrem de privată”

DOI. Astra Bettings nu era o necunoscută pentru Ionuț Lupescu. Nicidecum. În sezonul 2007/2008, cu nici un an înainte să semneze contractul, Lupescu se ocupa de delegările arbitrilor la Liga 1 și, în același timp, primea bani pentru reclamă de la Astra Bettings.

Au reacționat la vremea aceea și oameni din fotbal, și jurnaliști, cu privire la această situație de o indecență flagrantă. Nașu chiar l-a “urecheat” public pe Lupescu, iar presa oferea exemplul arbitrului Collina, care a fost pus de Federația din Italia să aleagă între a arbitra în Serie A și contractul său cu Opel, care era și sponsorul AC Milan. Și a ales. Lupescu, nu.

Lupescu, posesor de multiple personalități, de la achizitor de ceasuri de lux pe banii FRF la însărcinat cu delegările de arbitri și la personaj în reclamele caselor de pariuri, a declarat uluitor: “Apar în reclamă, dar sunt o persoană privată”. Poftim!? Până și Mitică Dragomir scăpase porumbelul: “Dacă mă puneți pe mine să fac delegările de arbitri și aș avea relații cu casele de pariuri, aș fi ca Abramovici în cinci ani!”.

Cert e că Astra Bettings era o firmă cu care Ionuț Lupescu se cunoștea bine.

Comision FRF pentru asociatul surorii

Pe 13 martie 2009, la conferința de oficializare a contractului FRF-Astra Bettings, apar Directorul General FRF, Ionuț Lupescu, și Daniel Smeadă, PR Manager din partea Astra Bettings. Contractul fusese semnat pe 5 martie 2009.

Dar, cu o lună mai devreme de semnare, pe 12 februarie 2009, a mai fost semnat un contract.

Federația Română de Fotbal, prin semnătura lui Ionuț Lupescu, se obligă să plătească un comision de 15% din valoarea contractului pe care îl va semna cu Astra Bettings unui comisionar care va intermedia încheierea contractului. Curios este și faptul că firma prietenilor experți SEG, către care erau externalizate acțiunile de marketing FRF, nu și-a cerut de data asta comisionul.

Cine a primit comisionul? Daniel Smeadă. Pe persoană fizică.

Dar ce treabă avea el cu Ionuț Lupescu?

Managerul experimentat Ionuț Lupescu, cel care cunoaște bine Astra Bettings, firma care îl plătea pentru reclamă la casele de pariuri în același timp în care FRF îl plătea inclusiv ca să delege arbitri, nu ar fi putut să încheie acest contract de sponsorizare fără un intermediar? Fără comision?

Poate că ar fi putut dacă Daniel Smeadă nu era un om foarte apropiat de Ionuț Lupescu. Dacă nu ar fi fost chiar partener de afaceri cu Anna-Claudia Lupescu, fiind asociatul surorii Directorului General FRF în firma TOP LINE MEDIA SRL. Obiect de activitate: publicitate.

Smeadă și sora lui Lupescu sunt fondatorii acestei firme, în septembrie 2007, la începutul sezonului fotbalistic în care Lupescu avea să delege arbitrii la Liga 1 și să facă reclamă pentru Astra Bettings.

Iar când Lupescu semna și contractul pentru comision cu Smeadă, și contractul pentru sponsorizare cu Astra Bettings, firma la care lucra Smeadă, cei doi erau deja de aproape doi ani parteneri în TOP LINE MEDIA SRL. O dovedește Monitorul Oficial.

Iată interesanta evoluție a cifrei de afaceri pentru TOP LINE MEDIA SRL:

Recapitulare: 1, 2, 3, 4, comisionul și asociatul!

1) În sezonul 2007/2008, Ionuț Lupescu, Directorul General FRF, în timp ce e plătit de Federație inclusiv pentru a delega arbitrii la Liga 1, e plătit pentru reclamă de Astra Bettings. În același timp, tocmai din septembrie 2007, Daniel Smeadă înființează cu sora lui Lupescu o firmă de publicitate.

2) Peste nici un an, în februarie 2009, Ionuț Lupescu semnează un contract prin care FRF îi plătește comision lui Daniel Smeadă, angajat Astra Bettings, pentru a intermedia semnarea contractului FRF cu Astra Bettings, compania aflată pe pierderi majore și fără precedent.

3) Daniel Smeadă este asociatul surorii lui Ionuț Lupescu încă din 2007 în firma pe care a fondat-o cu aceasta.

4) Peste o lună, se semnează contractul FRF-Astra Bettings. FRF primește sub 15% din valoarea contractului, asociatul surorii lui Lupescu își ia comisionul din suma încasată de FRF, iar trei luni mai târziu Astra Bettings își pierde licența din cauza datoriilor la Stat.

Chiar luați de proști toți membrii echipei FRF, domnule Lupescu?

Nu suntem. Ne convingem pe zi ce trece că la aceste alegeri nu candidăm eu și dumneavoastră.

Candidează echipa Federației Române de Fotbal și echipa Federației Române de Comisioane.

Domnule Lupescu, lupul își schimbă părul, dar comisionul… ba!

POST SCRIPTUM

Domnule Lupescu, membrii FRF așteaptă răspunsurile dumneavoastră:

EPISODUL 3

1) Cunoșteați situația financiară a firmei Astra Bettings la momentul la care a apărut posibilitatea contractului FRF cu această firmă?

2) De ce a fost nevoie de semnarea unui alt contract, prin care se oferă comision unui angajat Astra Bettings, pentru a încheia contractul cu Astra Bettings?

3) De când îl cunoșteați pe Daniel Smeadă, cel căruia i-ați oferit comision din partea FRF, și în ce relații erați cu acest partener de afaceri al surorii dumneavoastră, asociat cu Anna Claudia Lupescu la firma pe care au și fondat-o?

4) De ce acest contract nu a fost intermediat de firma SEG, conform contractului existent între FRF și SEG la acel moment, ci v-ați ocupat personal de el?

5) Cine considerați că a câștigat în urma acestor două contracte? Fotbalul românesc sau Daniel Smeadă, partenerul surorii dumneavoastră?

EPISODUL 2

1) Cine a avut inițiativa achiziționării acestor ceasuri, dumneavoastră, Director General FRF, Mircea Sandu, președinte FRF, sau Florin Prunea, Director Relații Internaționale FRF?

2) Ce ați făcut cu aceste ceasuri? Destinația lor a fost uzul personal? Având în vedere că valoarea lor depășește orice normă acceptată de protocol, oferirea lor ar intra în zona mitei?

3) Când ați semnat pentru plata acestor ceasuri, știați că firma EXPERT LUXURY SRL are ca acționar familia Castellano, iar fiica lui Mircea Sandu era prietena lui Ciro Castellano?

4) A existat o licitație pentru această achiziție și care e criteriul pentru care a fost aleasă firma EXPERT LUXURY SRL?

EPISODUL 1

1) În calitate de Director General al FRF, care a fost procedura de achiziție prin care FRF a lucrat cu VISIT SRL, CARPATIN SRL și grupul de firme MILENIUM?

2) Cum explicați că erau acceptate la plată facturile acestor firme, deși nu erau specificate cantități, descrierea serviciilor iar, uneori, nici prețurile?

3) Știați că aceste firme sunt deținute de Mircea Sandu, membri ai familiei lui și alți salariați FRF, având în vedere faptul că ați declarat în 2011 că ați fost și sunteți unul din cei mai loiali colaboratori pe care i-a avut Mircea Sandu?”.

Citiți și Răzvan Burleanu a ieșit din nou la atac: ”Lupescu, Prunea & Naşu cumpără ceasuri de lux din banii FRF”

Urmărește-ne pe Google News