Angajaţii Companiei Naţionale Poşta Română, câştigători ai ediţiei naţionale a Marşului Factorilor Poştali, şi-au revendicat primele locuri la Balcaniadă, ediţia 2015. Competiţia a fost organizată în România, la Cheile Grădiştei (judeţul Braşov), şi a reunit peste 40 de poştaşi din şase ţări (România, Bulgaria, Turcia, Albania, Cipru şi Macedonia).

Reprezentantele Poştei Române au câştigat primele poziţii atât la proba individuală de marş, cât şi la cea pe echipe. Astfel, Andreea Arsine, factor poştal la OP Bucureşti 5, a câştigat medalia de aur, fiind urmată de reprezentanta Bulgariei (argint) şi de cea a Turciei (bronz). Alexandra Suciu (OPD Alba Iulia), ocupanta locului IV, şi Despina Dragomir (OPRM Tg. Jiu), ocupanta locului V, au avut contribuţia decisivă la plasarea României pe primul loc şi la proba pe echipe, feminin.

La rândul lor, Constantin Brânză (OPD Oneşti), câştigătorul medaliei de argint la proba individuală, Tiberiu Crăciun (OPD Sibiu, câştigătorul locului VI), Victor Romaşcan (OPD Suceava, locul VII) şi Claudiu Costescu (OP Horezu, locul VIII) au adus medalia de aur la proba pe echipe, masculin. Reprezentanţii Poştei Române au fost urmaţi de cei ai Poştei Turciei – PTT (argint) şi de cei ai Poştei Albaniei – Posta Shquiptare (bronz).

Balcaniada, “Marşul Factorilor Poştali”, este o competiţie internă a factorilor poştali, reprezentanţi ai operatorilor naţionali de servicii poştale din Balcani. Aceasta este organizată anual, într-una dintre ţările din regiune, şi reuneşte câştigătorii etapelor naţionale ale “Marşului Factorilor Poştali”. Ediţia 2014 a competiţiei a fost organizată de Turcia. 

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.

 

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News