Meciul, şi într-un club din Capitală
Pe de altă parte, companii care au state vechi în achiziţionarea de spaţiu publicitar la SuperBowl, ca General Motors, au anunţat că renunţă la această tradiţie, pentru că preţul a crescut prea mult în ultimii ani. La această ediţie, imnul SUA va fi interpretat de Alicia Keys, iar în pauză va concerta Beyoncé, acompaniată de fostele colege de la Destinys Child şi de soţul ei, rapperul Jay-Z. Echipa de fotbal american Bucharest Warriors organizează o vizionare a evenimentului într-un club din Centrul Vechi al Capitalei. Finala poate fi urmărită în România doar pe internet, pe siteul CBSSports.com, începând cu ora 1.30 noaptea.
Românul Zoltan Mesko a ratat ultimul act
Finala NFL va fi o afacere în familie între fraţii Jim (49 de ani) şi John Harbaugh (50 de ani), antrenorii celor două finaliste, San Francisco şi Baltimore. San Francisco a obţinut calificarea în SuperBowl, 28- 24 la Atlanta, iar Baltimore a furnizat surpriza şi a eliminat marea favorită, New England, formaţia “punterului” timişorean Zoltan Mesko, 28-13. “Patrioţii” lui Zoli (26 de ani) pierduseră SuperBowl în stagiunea trecută, 17-21 cu NY Giants. Mesko locuieşte în SUA de la 11 ani, când părinţii lui au plecat în SUA prin Loteria Vizelor. El joacă de patru ani la clubul din Massachusetts.
Cât a costat secunda de publicitate în anii trecuţi
- 1984 – 13.333 $
- 1995 – 25.333 $
- 2001 – 73.333 $
- 2008 – 90.000 $
- 2009 – 100.000 $
- 2010 – 90.000 $
- 2011 – 116.666 $
- 2012 – 116.666 $
Notă: Pentru 30 de secunde de publicitate într-o zi normală, în prime time, la posturile TV americane, preţul variază între 100.000 şi 500.000 $.
Ultimele campioane
- 2008 – New York Giants
- 2009 – Pittsburgh Steelers
- 2010 – New Orleans Saints
- 2011 – Green Bay Packers
- 2012 – New York Giants
Cele mai titrate echipe
- Pittsburgh Steelers (8 finale / 6 titluri)
- Dallas Cowboys (8 finale / 5 titluri)
- San Francisco 49ers (6 finale / 5 titluri)
- Green Bay Packers / New York Giants (5 finale / 4 titluri)
- New England Patriots (7 finale / 3 titluri)
Audienţe spectaculoase
- 2008 – 97.500.000 de telespectatori
- 2009 – 98.700.000 de telespectatori
- 2010 – 106.500.000 de telespectatori
- 2011 – 111.000.000 de telespectatori
- 2012 – 120.000.000 de telespectatori
Notă: Media numărului de telespectatori doar de pe teritoriul SUA.
De la Springsteen la Madonna
Iată ce vedete au făcut show de-a lungul timpului la SuperBowl:
- 2008 – Jordin Sparks (imn) / Tom Petty & The Heartbreakers (pauză)
- 2009 – Jennifer Hudson / Bruce Springsteen
- 2010 – Carrie Underwood / The Who
- 2011 – Christina Aguilera / The Black Eyed Peas, Usher, Slash
- 2012 – Kelly Clarkson / Madonna, Cirque du Soleil
(Tele)Spectatorii, leşinaţi după Catrinel Menghia
Topmodelul român Catrinel Menghia a fost personajul central al reclamei Fiat din timpul finalei de anul trecut, pentru modelul 500 Abarth. Spotul a fost urmărit de cei 70.000 de spectatori de pe Lucas Oil Stadium din Indianapolis, dar şi de peste 100 de milioane de telespectatori. Românca a fost considerată de presă cea mai sexy prezenţă într-o reclamă la SuperBowl. Şi în acest an, ea a filmat un spot pentru finală, tot pentru producătorul italian de automobile.