Constructorul Audi din Ingolstadt a fost primul care a introdus tractiunea integrala in productia de serie. La 25 de ani de la acel moment, quattro este inca o legenda vie.

Acelasi sistem a revolutionat lumea raliurilor la inceputul anilor ‘80. In 1989 aceeasi companie prezenta primul motor diesel cu injectie. Acum Audi incearca sa mai doboare o bariera: sa fie primul constructor care se impune la Le Mans cu o masina diesel. De aceea a prezentat prototipul R10.

“Cursa de 24 de ore de la Le Mans este o provocare majora pentru orice firma. Iar noi vrem sa continuam aceasta traditie pe care am inceput-o alaturi de modelul R8. Vrem sa fim primii care castigam in clasamentul general cu o masina al carei propulsor este TDI. R10 este cel mai mare proiect care ne-a fost vreodata incredintat”, a spus Dr. Wolfgang Ullrich, directorul Audi Motorsport, in deschiderea lansarii. Noul prototip, o bijuterie a tehnologiei germane, vine sa continue o poveste de succes pe care a scris simplu Audi R8. O masina care a reusit 61 de victorii in 77 de curse la care a luat startul si nici un abandon de motor.

Marea noutate consta in motorul TDI. Un propulsor de 5,5 litri, V12, cu lagarele din aluminiu, care dezvolta peste 650 cai-putere si atinge un cuplu de peste 1.100 Nm, performante care nu au mai fost reusite de nici o masina produsa la Ingolstadt. Acest nivel al cuplului a obligat inginerii sa monteze cutii de viteze speciale pe dinamometre pentru a putea face testele necesare pentru atingerea unei fiabilitati optime. Sasiul a suferit si el modificari, ampatamentul fiind marit fata de cel al modelului R8. Aceasta decizie a avut la baza si spatiul mai mare necesar motorului, actualul V12 TDI 5,5 litri fiind mai lung decat versiunea anterioara, V8 TFSI 3,6 litri.

Electronica a suferit si ea imbunatatiri. Toate functiile importante sunt controlate din computerul central gratie unui sistem-retea (CAN-Bus), in timp ce datele sunt transmise prin sistemul de telemetrie catre standuri, analizat de tehnicieni si apoi furnizate pilotului, care le poate vizualiza pe un ecran montat pe volan. Si nu trebuie omis faptul ca pe fiecare tur al circuitului se aduna 50 Megabytes de date.

Dezvoltarea si testele noului Audi au fost incredintate echipei conduse de Reinhold Joest, cea care s-a ocupat de proiectul R8 si a reusit trei victorii consecutive la Le Mans (2000, 2001 si 2002).

 
 

Urmărește-ne pe Google News