Prima editie a competiției ecvestre internaționale de pe Domeniul Cantacuzino Florești s-a încheiat. Peste 4.000 de spectatori au venit la Karpatia Horse Trials, prima competiție ecvestră desfășurată într-un loc nobiliar, Domeniul Cantacuzino din Prahova.
Prima ediţie a Karpatia Horse Trials (10 – 12 octombrie 2014) s-a dovedit un real succes – peste 4.000 de spectatori au venit în acest weekend pentru a asista la competiţia ecvestră desfăşurată pe Domeniul Cantacuzino, din Floreşti, județul Prahova, şi pentru a retrăi atmosfera Belle Époque dată de parada de costume de început de secol XX, de parada de ogari, dar şi de expoziţia de maşini de epocă marca Morgan.
Publicul s-a putut bucura de o ieșire relaxantă ”la moșie”, a admirat măiestria participanților la concursul de călărie, s-a plimbat pe aleile cu platani arămii și a putut evada, pentru trei zile, din peisajul cotidian.
Karpatia Horse Trials a organizat două tipuri de competiții oficiale: Concurs Complet Internațional (Dresaj, Cross-Country, Obstacole) şi Concurs demonstrativ de atelaje cu doi și patru cai (Maraton, Conuri).
Concurs Complet Internaţional (CCI) – la această disciplină de Probă Completă au luat startul trei categorii de concurenţi profesionişti: Novici, CCI 1* și CCI 2*. Aceştia au avut de parcurs în cele 3 zile, probele de Dresaj, Cross-Country şi Obstacole. Câştigător a fost cuplul cal-călăreţ care, după cele trei probe de concurs, a acumulat cele mai puţine puncte de penalizare.
Câştigătorii Karpatia Horse Trials la Concurs Complet Internaţional (CCI):
Novici
Calul Călăreț Țară Punctaj total Locul
Olimpia Mihai Vajnar România 57,26 1
Rustic Ana Ștefănescu România 66,78 2
Chili Biro Attila România 70,44 3
CCI 1*
Calul Călăreț Țară Punctaj total Locul
Nimfa Kaloyan Dobrev Bulgaria 87,26 1
Solaris Ilian Iliev Bulgaria 88,78 2
Nikita Ilian Iliev Bulgaria 94,35 3
CCI 2*
Calul Călăreț Țară Punctaj total Locul
Ben Bendeguz Peter Tuska Ungaria 69,30 1
Whanyano Martin Dimitrov Bulgaria 92,31 2
Temp Zhivko Dobrev Bulgaria 115,99 3
În cadrul probei de Dresaj, care s-a desfăşurat vineri, 10 octombrie, și la finalul căreia nimeni nu a fost eliminat, cuplul cal-călăreţ a trebuit să execute o serie de mişcări impuse şi a primit note de la 1 la 10. Sâmbătă, 11 octombrie, a avut loc proba de Cross-Country, cea mai spectaculoasă, dar şi cea mai periculoasă probă, deoarece obstacolele au fost fixe, masive, în teren variat, au presupus sărituri peste buşteni, bazin cu apă și diferite obstacole din lemn masiv. În funcţie de dificultatea clasei, timpul optimal pentru parcurgerea traseului a variat între 4 şi 7 minute, distanţa traseului între 1.500 m şi 3.800 m, iar numărul de obstacole naturale între 20 (la Novici) şi 34 (la CCI 2*). Cel mai ridicat nivel din competiţie, clasa CCI 2*, este singurul concurs de două stele (2*) din România organizat în ultimii 3 ani şi a avut cel mai înalt grad de dificultate din ţară. In cadrul probei de Obstacole, care s-a desfăşurat duminică (12 octombrie), s-au penalizat depăşirea timpului, refuzul de a sări şi dărâmarea obstacolelor.
Sâmbată, după închiderea probei de Cross-Country, au intrat în teren Atelajele cu doi cai pentru proba de Maraton. Duminică, Finalul Probei Concursului Complet Internațional a fost urmat de proba de Conuri pe teren plat pentru concurenții de la Atelajele cu patru cai și Proba combinată, de Maraton și Conuri, pentru Atelajele cu 2 cai.
În urma Concursului demonstrativ de Atelaje cu 2 cai, locul întâi și doi au fost adjudecate de Attila Pal și Imola Simon, cu cele 2 atelaje cu 2 cai cu care au participat în concurs iar locul trei a fost câștigat de echipajul format din Istvan Dobandi și Marta Dobandi.
Ogari, costume și mașini de epocă
Dacă sâmbătă a fost ziua cea mai spectaculoasă la nivelul competiţiei, duminică a fost centrată în jurul recreării atmosferei Belle Époque prin parada de ogari şi prin expoziţia de maşini de epocă Morgan. Asociația Morgan a fost înființată în anul 2007 și își propune să reunească posesori și pasionați din România în scopul de a promova tot ceea ce înseamnă această marcă, de la tradiție la pasiunea pentru un anume stil de viață, pentru privilegiul de a conduce o adevărată mașină sportivă. Morgan rămâne o mașină sportivă, de mare viteză și cu o accelerație impresionantă, reprezentând un mod exclusivist și tradițional de a te bucura și de natură, dar și de tot ceea ce și-ar putea dori un împătimit al sporturilor cu motor.