Românii se inscriu în așteptările globale ce dau de la mare distanță Brazilia drept câștigatoare a Campionatului Mondial. Pronosticurile sunt mai strânse în privinta țării impotriva căreia va juca în finală, Spania sau Germania.
Neavând reprezentantă la competiție, românii sunt mai degrabă pasivi față de fotbal, atât ca intenție de vizionare (44% vor urmări numai ocazional meciurile), cât și ca nivel de informare față de Mondial (numai 33% cunosc informații detaliate), potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Ipsos.
7 români din 10 vor urmări turneul
Șapte din zece români au declarat că vor urmări Campionatul Mondial, însă proporția acestora ar putea ajunge la nouă din zece, dacă îi luam în calcul și pe cei care sunt momentan indeciși. Grupul nehotărâților (16%) e puțin probabil de convins, mai ales că vorbim de un segment alcătuit în mare parte din femei, sub 35 ani, necăsătorit și pasiv pe rețelele de socializare online, conform Ipsos.
Majoritatea romanilor care declară că vor umari meciurile aleg modalitatea cea mai simplă – la televizor (aproximativ nouă din zece), doar trei din zece români intenționând să urmărească competiția pe internet. Și pentru că fotbalul înseamnă socializare alături de cei apropiați, celelalte terminale, care sunt mai puțin potrivite vizionarii în grup, sunt preferate în mai mică măsura: tableta – 8%, telefon mobil – 4%, radio – 2%.
Studiul a fost realizat online, de către compania de cercetare de piaţă Ipsos, in intervalul 6-20 mai 2014 pe un eșantion de peste 19.000 de respondenți din 26 de țări (Arabia Saudita, Africa de Sud, Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Corea de Sud, Egipt, Franța, Germania, Marea Britanie, India, Indonezia, Italia, Japonia, Mexic, Polania, România, Rusia, Spania, Suedia, Turcia, SUA și Ungaria).