Patru neutralizari cu SafetyCar, iesiri spectaculoase in decor, resturi de monoposturi, depasiri la viteze ametitoare si un final in flacari. Acestea au fost ingredientele care au facut ca Grand Prix-ul Australiei sa fie o intrecere foarte interesanta.
La final, victoria i-a reveni lui Fernando Alonso (foto), campionul mondial dovedind ca nu este doar cel mai bun pilot la ora actuala, dar ca are si monopostul cel mai rapid si cel mai fiabil.
Si, in plus, este ocrotit si de noroc. Alaturi de iberic, pe podium au mai urcat Kimi Raikkonen si Ralf Schumacher, acesta din urma aducand cel mai bun rezultat pentru Toyota in 2006. Nu trebuie omise nici clasarile in puncte ale echipei BMW Sauber, cu ambii piloti, ca si a lui Rubens Barrichello, la prima cursa pozitiva de la venirea la Honda.
Felipe Massa si Nico Rosberg au fost primii iesiti din cursa, dupa un acrosaj in primul viraj, ambele monoposturi fiind serios avariate, in special al brazilianului de la Ferrari. Doar cateva tururi au rulat masinile la maximum, dupa care a venit randul lui Christian Klien sa piarda controlul bolidului si sa loveasca zidul de pe margine, iar resturile imprastiate pe asfalt au necesitat o noua interventie a SafetyCar.
Insa cele mai spectaculoase incidente i-au avut ca protagonisti pe Michael Schumacher si pe Vitantonio Liuzzi. Germanul a fortat peste limita, iar trecerea peste un vibrator in ultimul viraj l-a aruncat in decor, dupa care Schumi nu a mai avut de facut decat sa-si parcheze masina in fata peretelui de la standuri. Liuzzi si-a dezintegrat masina dupa ce monopostul Toro Rosso a efectuat un zig-zag pe pista, obligandu-l pe Coulthard sa opreasca pentru a evita impactul cu epava italianului.
Clasament: 1. Fernando Alonso (Spania – Renault/ M) 1h34:27,870; 2. Kimi Raikkonen (Finlanda – McLaren Mercedes/ M) +1,829; 3. Ralf Schumacher (Germania – Toyota/ B) +24,824; 4. Nick Heidfeld (Germania – BMW Sauber/ M) +31,032; 5. Giancarlo Fisichella (Italia – Renault/ M) +38,421; 6. Jacques Villeneuve (Canada – BMW Sauber/ M) +49,554; 7. Rubens Barrichello (Brazilia – Honda/ M) +51,904; 8. David Coulthard (Scotia – Red Bull Ferrari/ M) +53,983; 9. Jenson Button (Anglia – Honda/ M) +1 tur; 10. Christijan Albers (Olanda – Midland Toyota/ B) +1 tur; 11. Scott Speed (SUA – Toro Rosso Cosworth V10/ M) +1 tur; 12. Takuma Sato (Japonia – Super Aguri Honda/ B) +2 tururi; 13. Yuji Ide (Japonia – Super Aguri Honda/ B) +3 tururi.
Piloti: 1. Alonso 28p; 2. Raikkonen 14p; 3. Fisichella 14p; 4. M. Schumacher 11p; 5. Button 11; 6. Montoya 9p; 7. R. Schumacher 7; 8. Heidfeld 5; 9. Villeneuve 5p; 10. Massa 4p; 11. Webber 3p; 12. Barrichello 2p; 13. Rosberg 2p; 14. Coulthard 1p; 15. Klien 1p.
Constructori: 1. Renault 42p; 2. McLaren 23p; 3. Ferrari 15p; 4. Honda 13p; 5. BMW 10p; 6. Toyota 7p; 7. Williams 5p; 8. Red Bull 2p.