ACTUALIZARE 14 decembrie, ora 14:24. Imagini în direct din timpul cursei.
ACTUALIZARE 14 decembrie, ora 13:46. Băieții au plecat în aventură.
ACTULALIZARE 14 decembrie, ora 11:17. Echipajul Atlantic 4 Challenge începe astăzi marea aventură. ”Plecăm în două ore. Ne vedem în ianuarie / februarie”, a anunțat Andrei Roșu.
Primele impresii ale băieților: ”Suntem gata de plecare!”.
Vremea nefavorabilă din Oceanul Atlantic a amânat plecarea ambarcațiunii cu vâsle „Maria”, a anunțat site-ul amix.ro.
Vântul și valurile de cinci metri i-au determinat pe organizatori să-i convoace pe sportivi miercuri dimineața la ora 9:00 pentru un up-date. În 2011 vremea nefavorabilă a amânat trei săptămâni startul competiției.
Aventura Atlantic 4 Challenge este programată pentru aproximativ două luni. Cei patru români speră parcurgă cei 5000 de kilometri ajungă până pe 14 februarie, de Ziua Îndrăgostiților, pentru a sărbătorii reușita cu familiile în Caraibe.
Este pentru prima dată când o ambarcațiune din România participă la cea mai dură cursă de canotaj de pe glob: Talisker Whisky Atlantic Challenge. Echipajul va vâsli fără pauză, în schimburi de două ore. Recordul de traversare este de 37 de zile.
Misiunea are și o cauză socială: construirea unui campus din fondurile donate pentru persoanele cu boli incurabile. Echipa Atlantic 4 oferă șansa celui mai generos donator să-i aștepte la finalul misiunii în Antigua.
Plecarea a fost programată din La Gomera, una din principalele insule din Insulele Canare. Destinația este Antigua, insula care face parte din arhipelagul Antilele Mici, situat în Marea Caraibilor.
Atlantic 4 s-a antrenat în Marea Neagră
A fost un antrenament combinat cu o altă superprovocare. Cei patru băieți au traversat în premieră Marea Neagră, într-o barcă cu vâsle. Acum urmează Oceanul Atlantic.
3 morți din 300. 1 la sută este procentul persoanelor care și-au pierdut viața în Atlantic în această competiție.
”În momentul în care ai căzut din barcă șansele de supraviețuire sunt foarte mici. Principalul motiv este că nu ai cum să oprești barca în mijlocul oceanului pentru că aceasta este împinsă permanent de curent. Viteza cu care înoți tu nu îți permite să o ajungi din urmă. De aceea noi vom sta în permanență legați de benzi”, a declarat Andrei Roșu pentru aimx.ro.
Concurenții slăbesc în medie 20 de kilograme după traversarea Oceanului Atlantic vâslind.
Bărcile participante la competiţie au aproximativ 7,5 metri lungime şi 1,8 metri lățime. Acestea sunt construite din lemn, fibră de sticlă, fibra de carbon şi Kevlar. Sunt echipate cu un sistem special de transformare a apei de mare în apă potabilă. Panourile solare vor alimenta GPS-ul şi alte echipamente electrice vitale. De asemenea, acestea sunt prevăzute cu un far pentru semnalare în traficul naval.
Citește și: VIDEO/,,Români până la moarte”, episodul 1. Când n-ai bani, viața încape într-o urnă. Povestea lui Edy
Trimite celor dragi mesaje de Anul Nou 2025, iar pentru cei sărbătoriți pe 1 ianuarie, vezi urări de Sfântul Vasile 2025!