Considerat prim-pilot al echipei Jordan, Narain a avut deja un conflict cu Jacques Villeneuve la Grand Prix-ul Europei, cand asiaticul a fost acuzat de manevre obstructioniste. “E un tip ciudat. Eram amandoi implicati in competitie, dar el dovedeste o frustrare iesita din comun din cauza unor probleme de viata. Dupa cursa a venit la mine si mi-a vorbit intr-un mod de-o aroganta iesita din comun”, a comentat atunci Villeneuve.
In afara circuitului, Narain este chiar un tip interesant. Pare un copil atunci cand apere imbracat in bluzonul galben al echipei Jordan, precum un pustan de liceu. Nici nu ai spune ca are 28 de ani, ca este un indian venit in Europa pentru a demonstra ca are stofa de pilot in Formula 1. In ciuda optimismului care domneste in sanul gruparii din Silverstone, primul sezon al lui Karthikeyan e departe de a fi fost unul usor. Cu exceptia farsei de la Indianapolis, unde a terminat al patrulea din cele sase masini prezente la start si la sosire, Narain se poate lauda cu un loc 11 in Malaysia, cu un monopost pe care l-a catalogat ca fiind “extrem de greu de condus” si cu un avertisment primit de la team managerul de origine romana Colin Kolles. Cu toate acestea, “Karthi” are si motive de satisfactie: audienta Marelui Circ a atins 100 milioane de telespectatori, iar nivelul e pe o continua panta ascendenta.
Formula 1 ramane un loc al contrastelor, in special cand este vorba de o tara in continua dezvoltare. In anii Â80 si inceputul anilor Â90, ziarele din India nici nu publicau vreun material despre elita sporturilor cu motor. “Monaco a fost un soc pentru mine. Bogatia de acolo mi s-a parut de necrezut. In viata mea nu mai vazusem asa ceva”, declara Narain dupa Grand Prix-ul monegasc.
Prezenta lui pe grila de start a Formulei 1 a energizat pasiunea indienilor pentru Marele Circ. In martie, la prima etapa a sezonului 2005, Narain a fost incurajat din tribune de 3.000 de suporteri veniti de la Calcutta sau Bombay (Mumbai), iar paddock-ul incepe deja sa se gandeasca la un Grand Prix al Indiei in urmatorii trei ani. “Nascut la Chennai, educat in Franta si in Anglia, indianul provine dintr-o familie cu traditie in sporturile cu motor – tatal sau a fost pilot de raliuri -, dar artentia de care s-a bucurat brusc a fost o surpriza pentru Narain. La mijlocul unui seon cu bune si cu rele, Karthikeyan pare a-si fi gasit locuinta perfecta in Northamptonshire: “Intotdeauna mi-a placut Silverstone. Oamenii din Anglia sunt foarte intelegatori cand este vorba de Formula 1. Cu siguranta ca in tribune vor fi foarte multi din membrii comunitatii indiene”.
Cel mai bun prieten pe pista? “Montoya. Schumacher era un adevarat erou cand eram mai tanar. De asemenea, Ayrton Senna. Nu l-am vazut concurand, dar era un caracter adevarat.” (Maximilian Hartung/ Motorscope)