„Eu am preluat conducerea acestui proiect anul trecut, în ianuarie, şi de atunci suntem la turaţie maximă. Mie îmi pare rău că s-au pierdut patru ani, în care se puteau face lucruri… Niciun stadion nu va fi gata la timp, dar finalizate vor fi peste 90 la sută”, explică Gică Popescu, consilierul premierului Viorica Dăncilă, responsabil pentru Euro 2020.
Capitala a primit patru meciuri la European, trei din grupe și unul din optimi, alături de altre 11 orașe: Roma, Baku, Sankt Petersburg, Copenhaga, Amsterdam, Londra, Glasgow, Bilbao, Dublin, Munchen şi Budapesta. Dar din cele patru stadioane care trebuie construite pentru antrenamentele echipelor doar Ghencea a fost pus la pământ. Pe niciunul nu a început și construcția noilor arene de cinci stele!
În ultimele zile pe Giulești au intrat muncitorii care au venit de la primele ore ale dimineții pe arena inaugurată în 1939 pentru a începe procesul de demolare.
„Avem de scos toate scaunele în maximum două săptămâni. Alte echipe de muncitori au început să demoleze interioarele și să scoată mobilierul și alte obiecte care se află în sălile stadionului. După ce scoatem toate scaunele se începe demolarea tribunelor de beton”, spun muncitorii. Nocturna va ajunge în Colentina, pe stadionul echipei din liga secundă, Daco-Getica. „Se lucrează la turaţie maximă. Firmele respective sunt obligate să lucreze în două schimburi”, mai spune Gică Popescu.
Marea majoritate a scaunelor din peluza din Giulești sunt scoase deja, aceeași situație și la tribuna întâi. E mult de muncă la tribuna a doua, dar în zece zile scaunele vor fi evacuate și duse la casat sau redirecționate către alte stadioane. Contractul privind execuţia lucrărilor aferente pe stadionul Giulești a fost câștigat de Construcţii Erbaşu SA, Concelex SRL şi Terra Gaz Construct SRL. Potrivit ofertei câştigătoare, valoarea contractului este de 98,3 milioane de lei fără TVA.
Noua arenă va avea o capacitate de aproximativ 14.000 de locuri, cu 5.000 mai puțin decât actualul stadion.