de stabilire a grilei. Campionul lumii a condus pe toata durata celor 53 de tururi, incheind victorios pentru a sasea oara la Suzuka, dintr-un total de 83 de succese.
Daca germanul a facut o cursa impecabila, Rubens Barrichello a incheiat mizerabil – prin abandon – o intrecere in care nu s-a simtit in largul sau. Plecat doar al 15-lea de pe grila – fiind penalizat de startul timpuriu in precalificari si in calificari, cand pista era inca umeda -, Rubinho a urcat spre locurile fruntase, pentru a fi obligat sa traga pe dreapta in urma unui acrosaj cu David Coulthard.
Ralf Schumacher a reusit cel mai bun rezultat al sezonului, locul al doilea, mai ales daca tinem cont ca este doar a doua cursa a germanului de la revenirea dupa accidentul suferit in iunie, la Indianapolis. Performanta poate avea alte doua conotatii: atat un ajutor moral pentru Ralf, care a avut parte de o stagiune mai putin fericita, dar si un cadou facut echipei inainte de despartire, intrucat Schumacher cel mic va trece la Toyota din sezonul viitor.
insa cei mai fericiti se pot declara pilotii de la BAR Honda. Jenson Button a reusit locul al treilea, ceea ce reprezinta cea de-a zecea clasare a englezului pe podiumul unei curse din 2004. Takuma Sato a mai saltat o pozitie fata cea mai buna clasare a sa la Suzuka, astfel ca punctele adunate pentru locul al patrulea si cele ale lui Button fac din Bristish American Racing aproape vicecampioana la constructori. Performanta lui Takuma este cu atat mai meritorie cu cat el s-a confruntat cu o durere la umarul drept de-a lungul cursei, pentru ca pe parcursul ultimelor 20 de tururi sa ramana si fara lichid in bidonul din monopost, ceea ce a dus la o usoara deshidratare.
Team-ul anglo-japonez are un avans de 16 puncte si este greu de crezut ca cei de la Renault vor reusi o clasare pe primele doua locuri in Brazilia, iar tandemul Button – Sato sa nu adune decat maximum doua puncte.