Tenismanul Roger Federer este sportivul cel mai valoros din punct de vedere financiar, depășind alte mari vedete mondiale, precum baschetbalistul american LeBron James, atletul jamaican Usain Bolt sau fotbalistul portughez Cristiano Ronaldo, informează Agerpres.
Revista americană Forbes a stabilit clasamentul celor mai valoroase branduri sportive, la patru categorii diferite, acestea fiind dominate de New York Yankees (echipe), Roger Federer (sportivi), Supe Bowl (evenimente) și Nike (business).
Marca Roger Federer valorează 36 milioane de dolari
În clasamentul celor mai valoroase mărci de sportivi, Roger Federer este evaluat la 36 milioane dolari, fiind urmat de baschetbalistul LeBron James (34 milioane), jucătorul american de golf Phil Mickelson (28 milioane) și de regele mondial al sprintului, Usain Bolt (25 milioane euro). În Top 10 se mai regăsesc, între alții, jucătorul american de golf Tiger Woods (23 milioane) și fotbaliștii Cristiano Ronaldo (19 milioane) și Lionel Messi (15 milioane).
În privința echipelor, cea mai valoroasă marcă este considerată New York Yankees, celebra formație americană de baseball, evaluată la 660 milioane dolari, urmată de echipa de fotbal american Dallas Cowboys (577 milioane) și de echipa de baschet Los Angeles Lakers, care rămâne valoroasă, în ciuda rezultatelor dezamăgitoare din NBA (546 milioane dolari).
Real Madrid este cea mai valoroasă echipă de fotbal
Echipele europene de fotbal Real Madrid (521 milioane), FC Barcelona (509 milioane) și Manchester United (500 milioane) ocupă la rândul lor poziții bune în acest clasament.
Marea finală a Ligii profesioniste de fotbal american, Super Bowl, este considerat evenimentul sportiv cel mai valoros (630 milioane dolari), în timp ce compania de echipament sportiv Nike domină topul business-ului sportiv, fiind evaluată la 27 miliarde dolari.